התקן תוך רחמי
האם הילכתית עדיף התקן תוך רחמי רגיל על פני התקן מירנה לאור הבעיתיות שלו עם כתמים וכו'?
עיינתי בנשמת אברהם חו"מ תכה , ובתשובות באתר
ולא יצאו לי דברים ברורים, אני שואל לצורך לימוד ולא הלכה למעשה.
בתיסמונת דאון
א. האם כל העניין שהגרש"ז שלח לצי"א זה רק לאחר יום ה-40? ודעתו שלפני מותר?
ב. האם מה שהגרש"ז אמר לכם שדעתו נוטה כהאג"מ, האם בכל ההריון או רק לאחר 40 יום?
ג. הבנתי שאם יש חשש שתטרף דעתה מותר להפיל גם לאחר 40 יום, אבל בזה המציאות היא שבד"כ לא נטרפת דעתם בזמן הלידה, אבל בהחלט יכול להשפיע על כל הזוגיות וחינוך הילדים, ויהיה קשה להם להוציאו מהבית בגלל לחץ הסביבה, וגם בגלל שהם יודעים לכשיולד הם לא יזניחוהו בכל מחיר כבד ככל שיהיה, האם בזה התשובה ברורה לאיסור – לפוסקים שהפלה זה דאורייתא? או שיש בזה דין "רודף" – ואז מה ההבדל בין עובר לבין ילד שנולד כבר כתיסמונת דאון?
כמו שציינתי השאלה לצורך לימוד, לא מקרה שלפנינו
תודה רבה ויש"כ
לשאלה א:
אכן כן, הגרש"ז מתיר לפני היום ה-41 להפסיק הריון בכל מצב בו יש חשש, אפילו רחוק, לפגיעה בבריאות האם או העובר.
לשאלה ב:
הגרש"ז לא אמר שדעתו נוטה כאג"מ.
הוא אמר שברור לו שהאג"מ צודק במחלוקתו עם הציץ אליעזר. כוונתו היתה בבירור שמדובר אחרי היום ה-40.
לשאלה ג:
מחלת נפש כמו דפרסיה, מוגדרת בהלכה כפיקוח נפש. (יש אחוז מתאבדות לא מבוטל בקרב הסובלות מן המחלה!) כך שכל הדיון כאן מיותר.
האם הילכתית עדיף התקן תוך רחמי רגיל על פני התקן מירנה לאור הבעיתיות שלו עם כתמים וכו'?
שלום. רציתי לשאול האם כדורי פרנטאל לנשים בהריון כשרים לפסח והאם ניתן להמשיך לקחת אותם בשבוע בפסח.. בתודה מראש
בס"ד שלום רב, אני אחות ועובדת בבי"ח סורוקה. עקב עיסוקי אני נאלצת לעבוד בשבת. ההגעה לבי"ח נעשית ע"י גוי שבת וכול דבר שקשור בחילול השבת
שלום וברכה, נא לא לפרסם באתר אני נשואה שנתיים וחצי.ילדתי את בתי הראשונה כעבור כ-9 חודשים מהחתונה ב"ה.לקחתי סרז'ט במשך כ8 חודשים ואח"כ אורטו-סיקלן במשך