use of non-human bone and cartilage for reconstructive surgery
I have to reconstruct the ankle of an Orthodox Rabbi. The surgery includes use of a bone and cartilage graft from a cadaver as cartilage
לכבוד הרב המהולל ד"ר מרדכי הלפרין שחי'.
מה הדין בקישוי אבר המתעורר מעצמו בלי רצון , לפעמים בעת דיבור עם חבר נאמן, או בשאר הרגש חזק של התרגשות.
האם לדעת ההלכה שאסרו שלא לגרום קישוי, כגון שלא לישן פרקדן, גם זה נכלל, ויש להמנע מכל דברים אלו [אף שקשה מאד במציאות], או שזה לא נקרא 'קישוי לדעת'?
השנית, האם יש דברים הגורמים לזה, סיבות אחרות, ויש דרכים המועילים לא לסבול מזה.
בברכת יישר כח
י ש
קישוי המתעורר בלא רצון איננו קישוי לדעת, ואין בו איסור.
זה מצב שכיח בגיל צעיר והוא חלק מההתבגרות הפיזיולוגית של הגבר.
כמעט בכל המקרים מדובר במצב חולף.
אין לנו נתונים על גיל השואל כך שלא ניתן לתת הערכה מדויקת יותר.
I have to reconstruct the ankle of an Orthodox Rabbi. The surgery includes use of a bone and cartilage graft from a cadaver as cartilage
שלום רב, אושפזתי כתוצאה מאבן בכליה בשופכן ימיני ב2.9 עברתי ניתוח בהרדמה מלאה והוחדר לגופי סטנד dj וכרגע אני ממתין לאורטרוסקופיה לטיפול דפינטיבי באבן שאלתי
המשנה בסוף מסכת הוריות (פרק ג, משנה ז-ח) מגדירה דיני קדימות הנוגעים ישירות גם לטיפול רפואי:"האיש קודם לאשה להחיות ולהשיב אבדה והאשה קודמת לאיש לכסות
אני אדם הסובל מתסמונת כפייתית שבאה לידי ביטוי בתנועות שחוזרות על עצמן מסיבות שלא נעים לי לפרט כאן. אם אני לא חוזר על אותם התנועות