אבחנות רפואיות וחיובים הלכתיים – מצבים סותרים ("לפני עיוור")
לכבוד רבני מכון שלזינגרשלום רב,לאחרונה אני עוסק בכתבים הרפואיים של הרמב"ם ונתקלתי בשאלה. הרמב"ם מציע בפני מטופלו- הסולטאן א-פאצ'ל א-דין, טיפול הכולל יין ושמיעת מוזיקה.
האם הסיבה שאנו מקפידים לא להנות ממים שעברו הלילה אם אינם מכוסים משום סכנתא ז'א שמירה ממזיקין כנחשים ועוד או סיבות רוחניות וקבליות< בתודה ד. א
הטעם המופיע בתלמוד הוא הטעם שציינת.
אמנם הגר"א מוילנא כבר כתב שכאשר נתנו חז"ל טעם לגזירה או לתקנה, לא תמיד הם נתנו את הטעם העיקרי.
{העיקרון הזה של הגר"א מופיע כבר בתלמוד במסכת עבודה זרה בסוגיית גבינות הגויים, ובראשונים במקומות נוספים (לדוגמא התוס' רי"ד בתחילת פרק שלישי של מועד קטן ועוד)}.
לכן סובר הגר"א, שגם כאשר הטעם הגלוי איננו קיים, כמו באירופה במקום שלא מצויים נחשים, בכל זאת הגזירה לא מתבטלת כל עוד אין אנו יודעים מה היו טעמיה הנסתרים.
לכבוד רבני מכון שלזינגרשלום רב,לאחרונה אני עוסק בכתבים הרפואיים של הרמב"ם ונתקלתי בשאלה. הרמב"ם מציע בפני מטופלו- הסולטאן א-פאצ'ל א-דין, טיפול הכולל יין ושמיעת מוזיקה.
שלום וברכה רציתי לברר על נרות גלובן למניעת הריון באיזה רמה זה יעיל בתקופת הנקה לפני מחזור. והאם זה מותר הלכתית [אם אפשר אשמח גם
לכבוד הרב ד"ר הלפרין שליט"א שלום וברכת ה' אמי תבדל לחיים ארוכים ובריאים הציגה בפני טופס מתן ייפוי כוח לטיפול רפואי על מנת לייפות את