יולדת בשבת
האם מותר ליולדת בשבת להזמין מילדת מםוימת שהיא םומכת עליה יותר, למרות שאין זו משמרתה והיא תבוא במיוחד? האם מותר ליולדת בשבת להזמין מילדת מםוימת
שלום רב
אני מעוניין שתסביר לי אודות שימוש שעון שבת בשבת ויום טוב.
ראיתי בחזון עובדיה שבת ו' שמותר לכוון שעון שבת מערב שבת וכן להאריך מצב קיים.
בילקוט יוסף סי'רנב ראיתי שהמקדים מצב קיים (גרם כיבוי) יש לו על מה שיסמוך. ולגבי הקדמת מצב קיים(גרם הדלקה) מותר או ניתן להקל לצורך מצווה כגון שצריך את האור ללימוד תורה.
בשש"כ פרק יג אף הגדיל לעשות והתיר להקדים/ליצור מצב חדש.
שאלה א' – האם הבנתי נכון את הכתוב ואם לא אז אשמח שתתקן אותי.
שאלה ב'- האם חימום על הפלטה לצורך עונג שבת חשיב צורך מצווה, ומה נכלל בגדר עונג שבת/מצווה?
שאלה ג' על פי השש"כ
מה הדין כאשר אדם הפעיל שעון שבת משמונה בבוקר -עשר בבוקר בלבד
ובמהלך ששעון השבת פועל רוצה להזיז את הזיזים ולכוון את שעון השבת שיעבוד משלוש בצהריים ועד חמש בערב, מבלי להזיז את כל הזיזים כבר מעשר אלא שתיווצר הפסקה ויעבוד שוב בזמן הרצוי
והאם דעה זו היא גם לרב עובדיה/הרב יצחק יוסף?
מחילה על אריכות הדברים
אודה לרב על הסבר הדינים מה נכון או לא על פי הכתוב
תודה
נתן
האם מותר ליולדת בשבת להזמין מילדת מםוימת שהיא םומכת עליה יותר, למרות שאין זו משמרתה והיא תבוא במיוחד? האם מותר ליולדת בשבת להזמין מילדת מםוימת
היום הייתי אצל רופאת נשים שהבהירה לי חד משמעית שהריון יהיה סכנת חיים לי ולעובר, עקב סיבוך בלידה הקודמת. האם במקרה כזה אני צריכה ללכת
ב'השלום וברכה,אנחנו ברומא והיינו בקשר עם הרב רסקין שהציע לנו לפנות אליכם.אשתי רצתה לדבר עם ד'ר endoctrinolog בשביל לקבל עצה בנוגע להכנס בהריון. אחרי שעברה
שלום, שמי ש והיום אני בשבוע ה- 25 להריוני הראשון. ברוך ה' ההריון תקין ועובר בסדר גמור, רציתי לשאול מהי ההלכה לגבי צומות בכלל (כמו