כשרות mucivital
שלום רב הנני אשה בהריון, חודש שלישי. אני סובלת מבעיית מעיים ובגלל ההריון אסור לי לקחת שום תרופה כמעט מלבד ריבה מיוחדת מפירות יבשים. על
רעייתי,בת 39, נמצאת בתחילת הריון(יש לנו ב"ה 4 ילדים בריאים).אנו רוצים לעשות בדיקת טרום לידה ומבקשים לדעת האם מבחינה הלכתית יש עדיפות לבדיקת סיסי שליה או בדיקת מי שפיר רגילה. מבחינת אשתי היא מעדיפה לבצע את בדיקת סיסי השליה, שכן היא מבוצעת בשלב הרבה יותר מוקדם בהריון (מקבלים גם תשובה יותר מהר) והיא מאד לחוצה מכל העניין והחששות הנלוות.מצד אחד אנו מבינים כי יש חשש יותר גדול להפלה מביצוע בדיקת סיסי שליה מאשר בבדיקת מי שפיר. מאידך, אם יהיה מקום להפסקת ההריון,ההפסקה מבוצעת בשלב הרבה יותר מוקדם מאשר לאחר בדיקת מי שפיר ואולי יש בכך יתרון.
נודה על קבלת הדרכה הלכתית בעניין.
מבחינה הלכתית עדיף לבצע דיקור מי שפיר על פני דיקור סיסי שליה עקב הסיכון הכפול (לפחות) בדיקור סיס שליה.
אבל אם מדובר בדיקור סיסי שליה לפני סוף שבוע 7 למנין הרופאים, כך שניתן לבצע הפסקת הריון לפני היום ה-40 מההפריה, אזי יש עדיפות הלכתית לדיקור סיסי שליה, לפי דעתו של הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, שהתיר הפסקת הריון מטעמים של בריאות העובר, לפני היום ה-40.
שלום רב הנני אשה בהריון, חודש שלישי. אני סובלת מבעיית מעיים ובגלל ההריון אסור לי לקחת שום תרופה כמעט מלבד ריבה מיוחדת מפירות יבשים. על
לכבוד הרב שלום! כך נאמר היום בYNET: אימו של רב סמל גיא חסון, שנהרג אתמול בקרבות בדרום לבנון, תרמה את אבריו. לאור בקשתה נלקחו מגופתו
אני סטודנט ונתבקשתי להכין עבודה סמינריונית על נושא בדיקת רקמות: 1. מהי הבדיקה, מה מטרתה, וכיצד היא נעשית? 2.אני מעוניין לדעת מתי לראשונה עסקו בנושא
אשתי מעוברת בחודש השישי להריונה. בהריון הקודם סבלה רבות מצירים מוקדמים והתכווציות רחם מהחודש השישי בהריון הזה הרגישה לפני מספר ימים גם פעם אחת בהתכווציות