חובה הלכתית לאב לטפל בבנו – גם רפואית?
האם ישנה חובה הלכתית לאב לטפל בבנו בצד הרפואי: זה נכנס בסניף של אוכל? ואם הילד מעל גיל 6 האב אינו חייב?
במסגרת עבודה על ברית מילה הגעתי לחמש סיבות שבגינם נדחית ברית מילה:
1. במקרה של חולי שיש בו סכנה- פיקוח נפש- המתנה שבעת ימים מגמר החולי
2. במקרה של בעיה תורשתית- פיקוח נפש- המתנה תלויה באופי הבעיה בדעת הרופאים והמוהל
3. במקרה שיכול להגיע למצב של פיקוח נפש- אפי' מצב של ספק סכנה שמחמירים לא להגיע אליה בתינוק (כמו חולי עיניים המתווסף לכאב המילה)- מיד בתום החולי מלים
4. איבר כואב או איבר בעייתי (בגוף האדם) שהזמן עלול להחמיר איתו- נדחית המילה מפניו- אין מדובר על מקרה של פיקוח נפש או ספק פיקוח נפש- המתנה תלויה באופי הבעיה בדעת הרופאים והמוהל.
5. דחיית המילה מפני עיסוק במצוה שהתחיל קודם זמן המילה- מיד בתום המצוה מלים
(סעיפים 4,5 נשענים על שו"ת אבני נזר יו"ד סי' שכ"א)
שאלתי היא האם יש סעיפים נוספים שבגינם נדחית המילה או יש סעיפים עליהם יש מחלוקת.
בע"ה העבודה אותה אני עושה עתידה להתפרסם כספר ולכן חשובה לי תשובתך.
תודה רבה.
מידע נוסף בנושא מילה שיכולים לעזור לך ניתן למצוא באנציקלופדיה הרפואית הלכתית בעריכת פרופ' אברהם שטינברג בערך "מילה" כרך ג', מעמ' 674 ואילך.
ניתן לראות ערך זה גם בספר המקוון "התורה והרפואה" של פרופ' שטינברג הנמצא באתר מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject22.asp
האם ישנה חובה הלכתית לאב לטפל בבנו בצד הרפואי: זה נכנס בסניף של אוכל? ואם הילד מעל גיל 6 האב אינו חייב?
אנו זוג צעיר הנשוי כחודש הגענו לחיבור בעומק של כ5 ס"מ פלוס ללא כל דימום ולא נאסרנו עדין מחמת בעילת המצווה השאלה היא האם לפי
מכון שלזינגר שלום! רציתי לשאול האם לדעתכם מותר לשבט בני אדם לצורך ריבוי ורבייה? אשמח אם אקבל תשובה בהקדם האפשרי תודה רבה =)
אני מתגלח במכונה. עמיתי לעבודה, אינם דתיים ומתגלחים בתער. למרות זאת תדירות הגילוח שלהם היא יומיומית. ההלכה אומרת שהאיסור להתגלח בתער הוא משום השחתה. אבל