חזקה וסיכון בדיני מילה – במחלות תורשתיות ובדין מציצה
I am not sure if the comparison to "chazakah" is fair in the case of a mohel. Suppose a mohel performed 10,000 brisim without any
שלום.
ברצוני לדעת האם מותר להתרפא אצל רופא עכו"ם ?
תודה
ראה נשמת אברהם כרך ב' חלק יו"ד סי' קנג סק א.
" (א) לא יתייחד ישראל. וראה בחזו"א 1: דאמנם דמותר באיש בין אנשים דהא כלהו אית להו טעמא דחשיבות לסלק חשש שפיכות דמים, אבל י"ל דכל זה באיכא רואים בתחלת היחוד ומתירא שיודע הדבר, אבל בליכא רואים בתחלתו אינו מתירא שיודע הדבר והלכך באיש בין אנשים אסור כה"ג, עכ"ל. ויל"ע למה האידנא נוהגים להקל והולכים לרופא נכרי ואפילו בביתו, ואולי י"ל שמכיון שאין להם דין של עכו"ם אלא מנהג אבותיהן בידיהן 2 נוהגים להקל. וכתב לי הגרש"ז אויערבאך שליט"א: הרי יתפרסם הדבר, וגם יש היום בלשות והמלכות מקפדת, עכ"ל. ועיין במ"ב 3 בשם הח"א דבזמן הזה אינם חשודים על שפינות דמים.
1) יו"ד סי' סו ס"ק א.
2) עיין ש"ך סי' קכג ס"ק ב והוא מחולין יג ב.
3) סי' כ ס"ק ז. "
ובקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.153.asp
I am not sure if the comparison to "chazakah" is fair in the case of a mohel. Suppose a mohel performed 10,000 brisim without any
לכבוד הרב שלום, רציתי לדעת האם לעשות כרטיס אדי או לא (כרטיס שיוכלו לתרום את איברי). אם יש בעיות הלכתיות אנא פרט אותן. תודה רבה.
שלום רב, 1. אני בוגר הפקטולה למשפטים במכללת נתניה, ועורך עבודת סמינריון בנושא "פרקטיקה רפואית מקובלת בהלכה העברית מול המשפט הישראל". 2. בד בבד, גיליתי
שלום כב' הרב! ביום כיפור הקרוב אני אהיה בשבוע 36 להריון, שבוע ראשון בחודש תשיעי. האם יש חשש בצום מלא עפ"י גיל הריון זה לצירים