סכרת והמכשירים המשמשים לטיפול יום-יומי
בס"ד ניסן תשע"דלרה"ג מרדכי הלפרין שליט"א שלום,כחלק מחוברת ליקוטי הלכות בנושא סכרת שאני מחבר, אודה מאוד לכת"ר שליט"א אם יוכל לענות לי על כמה שאלות
שלום!
נתקלתי בבעיה בקשר לרפואה והלכה.
מצד אחד ידוע בעולם הרפואה שעדיף לא לאכול מלח כי זה בריא של יהיה יותר מידי מלח, כי בלאו הכי בכל אוכל בימינו יש מלא מלח כמו בחומוס ולכן עדיף לא להוסיף.
מצד שני ה"שי למורא" בפירושו על ה"תנא דבי אליהו" מפרש כי נכון להוסיף כמה שרק יותר מלח במאכלים וזה ממש מצוה ויש לומר :להתקדש בקדושתו של השם-יתברך" כשמוסיפים משום שזה ממעט את הסיכוי לקרי.
רציתי לדעת מה כדאי לעשות כי אני עד שראיתי את זה תמיד הקפדתי למעט במלח למרות שברוך ה' אין לי שום בעיות בדם לגבי מלח.
בתודה רבה מראש ושנה טובה!
אין שום בעיה הלכתית בין למעט במלח ובין להוסיף מלח לפי הטעם, כל זמן שהאדם בריא ואין הוראה רפואית למעט במלח.
בס"ד ניסן תשע"דלרה"ג מרדכי הלפרין שליט"א שלום,כחלק מחוברת ליקוטי הלכות בנושא סכרת שאני מחבר, אודה מאוד לכת"ר שליט"א אם יוכל לענות לי על כמה שאלות
Post Content שלום, אני חולה בקוליטיס כיבית ונמצאת כרגע בהתקף. אני מטופלת בסטרואידים (פרדניזון), ורופא אמר לי שעדיף לקחת אותם בבוקר וחייבים עם אוכל (אחרי
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113737 אני עובד כרופא צעיר, בבית החולים נהוג לקבוע מוות ע"י בדיקה קלינית וביצוע אקג'. ללא קביעת מוות לא ניתן לבצע
שלום לרב, דחוף ביותר – האם ידוע לגבי טיפות רסקיו האם הם כשרות לפסח? בברכה