עבודת אחות במיון בשבת (נקיון גופה, שינוי במלאכות)
שלום וברכה, אתחיל בע"ה לעבוד במיון ע"כ (בהמשך לשיחתנו הטלפונית אמש- בשלושה שבועות הראשונים נאמר לי כי לא אעבוד שבתות וחגים) ברצוני כעת לשאול שתי
האם מתירה ההלכה נטילת אברים ממת בכלל ולצורך השתלה בפרט?
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר:
אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג)
ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם)
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173.
(הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים.
או בלינק הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp?page_id=31&keyword
שלום וברכה, אתחיל בע"ה לעבוד במיון ע"כ (בהמשך לשיחתנו הטלפונית אמש- בשלושה שבועות הראשונים נאמר לי כי לא אעבוד שבתות וחגים) ברצוני כעת לשאול שתי
שלום רב, אני עושה עבודה על PGD במקרה של אנמיה פנקוני. הPGD משמש ליצירת אח שהוא תואם מושלם גנטית לאחיו החולה. השאלה אם קיים איסור
אני סובלת יסוריים קשים וכואבים המקרה שלי מוזר ביותר אני סובלת מעין רעה זה תקופה של שנתיים היום אני נמצאת במצב שהגוף שלי לא מסוגל
שלום רב, אני אם לילדה בת שנה וחודש ועדיין מניקה. גיליתי שאני גם בהריון בשבוע שישי. (ביום כיפור זה כבר אמור להיות שבוע שמיני). בינתיים