בירור דעת הגרש"ז לגבי עובר תוך 40 יום
Post Content עיינתי בנשמת אברהם חו"מ תכה ובתשובות באתר: דעות הגרשז"א והציץ אליעזר בנוגע להפלות בדיקות בהריון בגיל מבוגר ולא יצאו לי דברים ברורים, אני
האם כל אישה שעוברת הפלה אינה יכולה לערוך פדיון? מה לגבי הריונות בו לא ראו שק הריון או לא הופיע עובר כלל? שבוע 7-9 !
תלוי באיזה שלב של התפתחות העובר, התרחשה ההפלה של ההריון הראשון.
ולכן, אם הפסקת התפתחות של העובר הראשון התרחשה לפני היום ה 41 מרגע ההפריה (עד שבוע 7+5 לפי מניין הרופאים, המוסיפים מטעמי נוחות 14 יום לגיל העוברי) אז ברור שניתן לפדות עם ברכה את הילד שנולד כדרכו בהריון השני.
אם הפסקת ההריון היתה מעבר ל 50 יום ממועד ההפריה – אין צורך בפדיון. אם יש ספק או שההריון הראשון הפסיק להתפתח בין היום ה 40 ל 50, אזי בדרך כלל ראוי לבצע פדיון הבן אך בלא ברכה.
הריונות קודמים בהם לא נצפה עובר, אינם פוטרים את ההריונות הבאים מפדיון הבן ויש לפדות אז בברכה.
עד כאן ברמה התאורטית. ברמה המעשית ראוי להתיעץ עם רב מורה הוראה מנוסה.
Post Content עיינתי בנשמת אברהם חו"מ תכה ובתשובות באתר: דעות הגרשז"א והציץ אליעזר בנוגע להפלות בדיקות בהריון בגיל מבוגר ולא יצאו לי דברים ברורים, אני
שלום רב!! במסגרת קורס 'הוראת נושאים מדעיים תורניים' עלי להגיש עבודה. הנושא שבחרתי הוא:'רמ"ח איברים' באספקט האנטומי, דהיינו כיצד מתישבת המשנה באוהלות המונה את רמח
שלום !! אנו עושות עבודה בתושב"ע וברצונינו להציג שאלה : האם מותר לנתק אדם מהמכשירים שמעניקים לו חיים ,והאם מותר בכלל לחבר אותו מלכתחילה ?,ובאיזה