צום תשעה באב להריון מתקדם עם פרסולאט
שלום רב. אשתי בשבוע השלושים להריונה, ולפני שבוע החלו לתקוף אותה צירים מוקדמים. לאחר יומיים באשפוז היא שוחררה הביתה עם הנחיות ברורות להימנע כמעט מכל
האם מותר על פי ההלכה לתרום זרע?
האם זה ראוי או אף מצווה לעשות זאת?
1. קיים איסור חמור בהלכה ליצור מלכתחילה צאצא שלא ידוע מי אביו, בגלל החשש העתידי שאח ישא את אחותו הביולוגית. מאחר ובמדינת ישראל ניתן לתרום זרע רק באופן אנונימי, לכן כל הפוסקים אוסרים הזרעה מלאכותית מתורם זרע אנונימי.
2. ניתן למנוע את האיסור הזה אם האנונימיות של התורם לא תהא מוחלטת, דהינו ימצא גורם אמין, רופא, שופט או דיין שבידיו יהיו הפרטים שבאמצעותם ניתן יהיה למנוע בעתיד נישואי אח עם אחותו.
כדאי לדעת שהיום ניתן במקרים מסויימים להשתמש בתרומת זרע כשהאב ידוע (לפחות לבית הדין).
לשם כך יש צורך באישור מיוחד של היועצת המשפטית של משרד הבריאות, אישור שניתן כשהבקשה מלווה בנימוקים מוצדקים.
3. לסיכום:
ההלכה אוסרת באופן מוחלט קבלת תרומת זרע מתורם יהודי אנונימי.
אם בוצעה הזרעה מלאכותית מתורם בנגוד להלכה, הדבר עלול ליצור שאלות הלכתיות על מעמדו של הילד הנולד.
אמנם לדעת רוב הפוסקים הולד הוא יהודי כשר כמעט לכל דבר, אך הדיון ההלכתי והדעות השונות מחייבות התייעצות עם בית דין רבני לפני הכרעה הלכתית, משום שבנושאי ממזרות גם דעת יחיד עלולה לגרום לצאצא סבל קשה שחייבים למונעו מראש.
שלום רב. אשתי בשבוע השלושים להריונה, ולפני שבוע החלו לתקוף אותה צירים מוקדמים. לאחר יומיים באשפוז היא שוחררה הביתה עם הנחיות ברורות להימנע כמעט מכל
שלום הרב, אני רופא באנגליה בשנה האחרונה של הסטאז'. כחלק מעבודתי אני עובד שבתות במיון. לאחר הטיפול בחולה במיון אני נאלץ לכוב דוח לפני העברת
בס"ד כבוד הרב שלום! כידוע נושא תרומת האיברים עולה כיום הרבה במיוחד בזמן זה כשמתוך אלפי אנשים שמחכים לאיברים זכו השנה רק 8 (ככל הידוע
שלום רב, אנו עומדים בעז"ה לפני לידה. רצינו לדעת: א. מאיזה שלב בדיוק נאסרים בלידה. ב. באיזה שלב על הבעל לצאת מחדר לידה אם בכלל?