המקור ל"בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות"
בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות כאבנים (סוטה דף יא עמוד ב) האם יש דיון בהתאמה של תיאור זה למציאות המדודה מדעית?
ראיתי במספר תשובות בענין הריון ביום כיפור להמנע מללכת לבית הכנסת חוץ מכל נדרי. האם לא עדיף להמנע גם מללכת לכל נדרי למעט במקצת את הסיכוי שיהיה צורך לשתות אחר כך?
גמר חתימה טובה
הסיבה ל"היתר" ללכת לבית הכנסת ל"כל נדרי" באותם מצבים הנדונים בתשובות שציינת, מקורה בהערכה רפואית, שזמן קצר לאחר הסעודה המפסקת, המאמץ הקל בהליכה לבית הכנסת לא אמור להשפיע על עצם הצורך בשתיה או על כמות הנוזלים שתדרש.
בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות כאבנים (סוטה דף יא עמוד ב) האם יש דיון בהתאמה של תיאור זה למציאות המדודה מדעית?
שלום כבוד הרב- אשמח לקבל מקורות מהגמרא, שו"תים וכד' לגבי רפואה אלטרנטיבית. תודה מראש!
אשת כהן המעוברת ויודעת שזה בן. היא מתחילה התמחות ברפואה. האם שתעבוד כדרכה, או שתטמא את עצמה בכלי מתכת כמו רופאים כהנים. בתודה דורי