נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

סבוכים שכיחים בביצוע המילה ודרכי מניעתם

קרסנא, ישראל. "סבוכים שכיחים בביצוע המילה ודרכי מניעתם" ספר אסיא ג, עמ' 391-392.

סבוכים שכיחים בביצוע המילה ודרכי מניעתם

סבוכים שכיחים בביצוע המילה ודרכי מניעתם

פרופ' ישראל קרסנא

 

קיימים סבוכים שונים בעת ביצוע הברית ולאחריה, וברצוני לעמוד בקצרה על הסבוכים והטעויות השכיחות, ובעיקר על דרכי מניעתם.

א. כריתה חלקית ובלתי שלימה של הערלה

המוהל – ברצונו להיות זהיר שלא לפגוע בעטרה – לעתים קרובות  איננו כורת מספיק מעור הערלה, ועקב כך נזקק הילד לעבור מילה נוספת  בעתיד. כדי למנוע זאת, על המוהל לעשות "סימן" קטן כלשהו על הערלה  בגבול כליל-הערלה (Corona), ואזי ידע בודאות עד כמה מעור הערלה הוא  יכול לכרות בבטחון.

 

ב. פגיעה ופציעה של קצה העטרה

בעת ההתלהבות בביצוע המילה וקיום מצוותה, קורה לעתים שהעטרה  איננה מוגנת כראוי והקצה נחתך או נפצע. דבר זה גורם להצטלקות ולהיצרות של פתח השפכה (Meatal Stenosis) בעתיד.

כדי למנוע זאת, יש להגן היטב על קצה העטרה בעזרת שתי אצבעות או  שימוש ב"מגן" מכני כלשהוא, ועל ידי כך למנוע את הסיבוך הזה.

 

ג. חבישה לוחצת יתר על המידה

בעת דמום לאחר ביצוע הברית, הרי הדרך הטובה ביותר להפסקת דמום  זה הוא על ידי לחץ ישיר על מקור הדמם על ידי אצבעותיו של המוהל למשך  שתי דקות. השמוש בתחבושת צריך להיות בצורה רפויה, רק במידה שתקרב  את הרירית לעור, ללא לחץ חזק, כי זה יגרום לנמק של רקמת האיבר.

אם בכל זאת, רוצה המוהל להשתמש בתחבושת כאמצעי לעצירת הדמום,  עליו לדאוג לשחרר את הלחץ תוך 15-20 דקות, שאם לא כן הלחץ העודף  עלול לגרום נזק לרקמת האיבר.

 

ד. הצורך בשימוש באמצעי חיטוי מתאימים

אחד הסבוכים העלולים להגרם כתוצאה מהמילה הוא זהום מקומי, שעשוי  גם להתפשט לכל הגוף.

השימוש באלכוהול 70%, רחיצה קפדנית של הידיים עם מים וסבון,  הרתחת המכשירים בצורה נכונה ושימוש בכפפות סטריליות בעת הצורך –  ימנעו סבוכי הזהום הבלתי רצויים.

הכרחי וחיוני להשתמש בסכין סטרילית לכל ברית. כמו כן, חשובה הכנה  זהירה וקפדנית של כל המכשירים לפני הברית. עדיפה סטריליזציה של  המכשירים על ידי הרתחה על פני שריה קצרה בנוזלי חיטוי כל שהם.

 

ה. הצורך בהתיעצות כירורגית או אורולוגית מתאימה

בכל מקרה שקיים ספק רפואי ביחס לביצוע המילה, או כאשר מתעורר  חשש לסיבוך כלשהוא לאחר הברית – חובה להתיעץ בכירורג או אורולוג  בהתאם לבעיה – בהקדם האפשרי.

powered by Advanced iFrame free. Get the Pro version on CodeCanyon.