נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

ד"ר חיים הלברשטט ז"ל – דברי פרידה

קהן, חיים. "ד"ר חיים הלברשטט ז"ל – דברי פרידה" חוברת אסיא נא-נב, עמ' 5-6.

ד"ר חיים הלברשטט ז"ל – דברי פרידה

ד"ר חיים הלברשטט ז"ל

נלב"ע בשם טוב ביום כ"ג בניסן תשנ"ב

דברים שנאמרו בשעת ההלויה

"כל המוריד דמעות על אדם כשר הקב"ה סופרן ומניחן בבית גנזיו". (שבת קה:)

קשה להגדיר מי הוא "אדם כשר". אולם אם אנו רוצים להעלות בדמיוננו דמות של אדם כשר, הרי אנו רואים לפנינו את ד"ר חיים הלברשטט ז"ל.

אנו נפרדים ממך, ר' חיים, בשם המרכז הרפואי "שערי צדק", אשר כחבר הועד המנהל נשאת בעול הנהגתו למעלה משלושים שנה. היית שותף להתווית דרכו של בית החולים ותרמת לו מזמנך היקר ומעצתך הנבונה, הן מן היבט המקצועי, הן מההיבט הדתי-קונצפטואלי.

אנו נפרדים ממך, ר' חיים, בשם בית הספר לסיעוד שליד "שערי צדק", אשר השתתפת בעיצוב דרכו היחודית מזה עשרות שנים, בהיותך חבר ועדת בית הספר. תרמת לו מנסיונך העשיר, מהידע הרפואי ומהבהירות ההשקפתית.

אנו נפרדים ממך, ר' חיים, בשם המכון לתקר הרפואה עפ"י התורה ע"ש ד"ר פלק שלזינגר ז"ל, אשר נשאת עולו על כתפיך כסגן יו"ר מיום יסודו ועד הנה. היית בין הוגי הרעיון ויוזמיו, כאות הוקרה לידידך הנאמן ד"ר פלק שלזינגר ז"ל, עוד בעת הקמת הקרן לכבודו, שהפכה עם פטירתו למכון שלזינגר. הבנת את הצורך החיוני של מחקר רפואי על פי ההלכה, ונתת ידך לתרגום הרעיון לשפת המעשה.

אנו נפרדים ממך, ר' חיים, הרופא המעולה והנאמן, אשר הבאת מזור ומרפא לחולי ישראל מיום עלייתך בראש השנה תש"ו ועד שהחזרת נשמתך הטהורה לבוראך. דיאגנוסטיקן מבריק, מומחה במקצועו, מקובל על חבריו ורעיו, שנהנו מעצתו הרפואית עד ימיו האחרונים. רופא נאמן שטיפל בחולים בתחושה של שליחות, ולעתים קרובות שלא על מנת לקבל פרס.

אנו נפרדים ממך, ר' חיים, כאנשי ירושלים, אשר בה נטית אהלך מיום עליתך, ואשר היית מוכר ואהוב בה על כל שדרות העם והאוכלוסיה. לא לחינם העניקה לך הבירה את התואר "יקיר ירושלים".

אנו נפרדים ממך, ר' חיים, כידיד, כחבר, ובעיקר כאדם, שכל אחד נהנה מידידותו, מענוותנותו, מצניעותו ומסבר פניו היפות.

לבסוף נפרדים אנו ממך, ר' חיים, כאחד השרידים האחרונים של הדור שהביא עמו מגרמניה את שיטת "תורה עם דרך ארץ" וניסה לטעת אותה באדמת הקודש.

ד"ר הלברשטט היה אמנם צנוע ונחבא את הכלים, אך ידע לעמוד על שלו כאשר היה מדובר בציפור הנפש ובענינים של עקרון, ברם הכל העריכו אותו ושמעו בכובד ראש את דבריו – דברי חכמים בנחת נשמעים. הכל ידעו: לעולם אין לד"ר הלברשטט פניות אישיות, וכל דבריו ומעשיו לשם שמים.

ד"ר הלברשטט משאיר אחריו לא רק "שם משמן טוב", אלא גם דור ישרים מבורך, בן ובנות ההולכים בדרכיו, הם ובני ביתם.

תהא זאת נחמה לרעיתו הנאמנה שלוותה אותו בכל דרכיו במשך יובל שנים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חיים קהן

powered by Advanced iFrame free. Get the Pro version on CodeCanyon.