נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

ד"ר חיים הלברשטט ז"ל – פרטים ביוגראפיים

, "ד"ר חיים הלברשטט ז"ל – פרטים ביוגראפיים" חוברת אסיא נא-נב, עמ' 7-43.

ד"ר חיים הלברשטט ז"ל – פרטים ביוגראפיים

ד"ר חיים הלברשטט ז"ל – פרטים ביוגרפיים

ד"ר חיים הלברשטט ז"ל נולד בשנת תר"ע (1910) בהמבורג.

למד בביה"ס היסודי של הרב יוסף קרליבך הי"ד, מקום בו למד גם אביו. המשיך בגימנסיה הכללית ועמד בבחינות הבגרות בהצלחה רבה. אח"כ למד בישיבת מורו ורבו הרב רבינוב, אשר הטביע חותם עמוק על אישיותו. בו בזמן הדריך וריכז את תנועת "עזרא" בהמבורג.

 

בשנת 1929 (בקירוב) התחיל בלימודי רפואה והצטרף לארגון הסטודנטים הדתיים (.A.J.V). בשנת 1937 גמר את לימודיו בגרמניה ועמד ב"בחינות המדינה" (Staatsexamen) כיהודי אחרון. כחצי שנה עבד כסטג'ר בביה"ח היהודי בהמבורג. עם קבלת הפקודה למסור את דרכונו לגסטפו ברח מגרמניה והגיע לשווייץ. שם עבד בדאבוס בביה"ח "פרו יובנטוטה" (Juventute Pro), סיים את הדוקטורט בעיר ברן, והמשיך לעבוד בדאבוס שנה נוספת. משם עבר לבי"ח גדול לחולי שחפת ע"י אולטן. בשבתות ובחגים הדריך ונתן שעורים במוסד לילדים ניצולי אושוויץ שהוקם קרוב למקום עבודתו.

בשנת 1942 נשא לאשה את הלנה לבית וורמסר, נות ביתו במשך כמעט חמישים שנה. ב-1945 עלו יחד לארץ עם קבוצת ילדים ניצולי שואה, אותם הדריך וליוה.

בירושלים החל לעבוד בביה"ח לחולי ריאה ושחפת בשכונת מקור חיים, עד מלחמת השחרור. אח"כ עבר לבי"ח "הדסה" בו ניהל מחלקת ריאות ושחפת עד 1952. מאז ועד יום פטירתו פעל בהצלחה כרופא עצמאי. יחסו המיוחד כלפי כל חולה וכל פונה היה לשם דבר, לדוגמא ולמופת לחבריו.

לפני כ-30 שנה הציע לו ד"ר פלק שלזינגר ז"ל, אז מנכ"ל בית החולים "שערי צדק", להצטרף לסגל בית החולים כממלא מקום המנכ"ל, כהכנה לקראת ניהול ביה"ח בעתיד. ד"ר הלברשטט ז"ל סירב בתוקף והעדיף לטפל בחולים באופן בלתי אמצעי. עם זאת הסכים להצטרף לועד הפועל של "שערי צדק" והיה שותף פעיל בהתווית הדרך הרוחנית והדתית ובעיצוב האוירה המיוחדת של ביה"ח. כך גם השפיע על אופיו של ביה"ס לאחיות.

כסגן, יו"ר הנהלת המכון ע"ש ד"ר פלק שלזינגר ז"ל לחקר הרפואה עפ"י התורה מאז היווסדו, וכחבר מערכת אסיא, תרם ד"ר הלברשטט ז"ל רבות.

נלב"ע בשם טוב ביום כ"ג בניסן תשנ"ב

יהי זכרו ברוך!

 

חוברת "אסיא" זו מוקדשת לזכרו.

powered by Advanced iFrame free. Get the Pro version on CodeCanyon.