בירור לגבי צומות עם אבנים בכליות (המשך#5663)
לכבוד הרב מאיר אורליאן,כדי למנוע היווצרות חוזרת של אבנים בכליות, אני חייב להקפיד על שתייה מרובה, לפי הוראת הרופא. שאלתי את הרב (שאלה מס' 5663)
מהי דעתה ההלכה בנוגע לתרומת זרע אנונימית,
והיכן יש מקורות הלכתיים לכך?
א. על פי ההלכה אסור לקבל תרומת זרע, אם יןןצר מצב בו האב של הצאצא ישאר אנונימי.
הסיבה לאיסור זה הוא החשש שהצאצא מהתרומה האנונימית יפגש עם אחותו מאביו, וישאנה לאשה וילדיהם, לכשהדבר יוודע, יהיו ממזרים.
ראה מאמרו של הרב ד"ר הלפרין "הגדרת הורות וזכות איתור השורשים הביולוגיים". ניתן לצפות במאמר לינק הבא: http://www.academy.ac.il/bioethics/new/articles/horut_halperin.htm
ב. ראה גם במקורות המובאים באנציקלופדיה ההלכתית רפואית כרך א', ערך הזרעה מלאכותית עמ' 148-161.
את הספר ניתן להשיג דרך מכון שלזינגר. ניתן לרוכשו באופן מקוון דרך אתר המכון בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/siteheb/pricelist.asp
כמו כן ניתן לראות את עיקרי הדברים בספר "התורה והרפואה" של פרופ' שטינברג. ספר הנמצא בינתיים רק במהדורת רשת. להלן קישור לערך זה דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject81.asp
לכבוד הרב מאיר אורליאן,כדי למנוע היווצרות חוזרת של אבנים בכליות, אני חייב להקפיד על שתייה מרובה, לפי הוראת הרופא. שאלתי את הרב (שאלה מס' 5663)
שלום רב, אני סטודנטית למשפטים ובאמצע עבודת סמינריון בנושא פונדקאות במשפחה. אני מנסה לבחון את גישת ההלכה לנושא פונדקאות מלאה בתוך המשפחה ואיני מוצאת חומר
האם יש בעיה הלכתית עם הסרת שיער מהמפשעה (כולה, לא רק חלק)? ובעיה רפואית? אני מדברת על לייזר – כך שלמעשה השאלה היא לגבי ההשלכות
בישול עכו"ם: חולה סופנית נמצאת בבית לבד עם מטפלת נוכריה. מקבלת תזונה בדרך כלל דרך "פג" גסטרו לבטן ולפעמים כשמתאפשר בפה, התזונה כוללת אך ורק
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.