שיבוט בהלכה
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113660 {במסגרת עבודת גמר} לרופא נוצרת דילמה עקב בקשת משפחה לשבט חלקים של מת {זה לא חוקי} כדי ליצור העתק בעתיד
דף הבית / צום יום הכיפורים / צום יום כיפור בזמן הקורונה
שלום וברכה.
לאור הידע הרפואי הנצבר (או הספקות ממה שעדיין לא ידוע), מה יש להורות ל:
א. מי שנדבק בקורונה, ויש לו תסמינים.
ב. מי שנדבק בקורונה, ואין לו תסמינים.
ג. מי שנמצא בבידוד עקב חשיפה לחולה קורונה מאומת. והאם יש הבדל כמה זמן עבר מאז שהוא נחשף ועדיין אין לו תסמינים.
ד. מי שהיה חולה קורונה ונרפא.
תודה רבה
גמר חתימה טובה.
שלום וברכה,
להלן הנחיות הרב ד"ר הלפרין:
א. בבידוד מניעתי (לא חולה מאומת וללא תסמינים) – יאכל וישתה לשיעורים
ב. חולה מאומת ללא שום תסמינים – תלוי: אם הינו חולה חדש – יאכל וישתה ללא שיעורים. אם עברו שבועיים – מספיק שתיה לשיעורים
ג. חולה עם תסמינים קלים (קצת משתעל או לא מרגיש חוש טעם) – יאכל וישתה כרגיל. אם רוצה לעשות זאת בשיעורים – בדיעבד אפשר להתיר, אבל לכתחי' יאכל וישתה ללא שיעורים, כדי שמצבו לא יחמיר.
ד. חולה עם תסמינים יותר קשים (קושי בנשימה) – יאכל וישתה כרגיל. אין להתיר לו לעשות זאת לשיעורים.
ה. חולה שהבריא – כאשר הבריא, ואין לו תסמינים:
עד שבועיים – יאכל וישתה לשיעורים.
לאחר שבועיים – ישתה לשיעורים (למנוע פגיעה מחמת קרישיות בדם).
רפואה שלימה
גמר חתימה טובה
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113660 {במסגרת עבודת גמר} לרופא נוצרת דילמה עקב בקשת משפחה לשבט חלקים של מת {זה לא חוקי} כדי ליצור העתק בעתיד
שלום כבוד הרב, אני בשבוע 26, לאחר הריון שלקח זמן (ובדיקות שהראו בעיה להרות). בתחילת ההריון היו לי דימומים קלים והייתי במיון וכן הפלה מאיימת.
האם מאלוקס פלוס-טבליות לעיסה כשר לפסח? יצרן- סאנופי, איטליה. האם מומלץ בסוף הריון?
שלום לכבוד הרבנים גילו אצלי לא מזמן רגישות לצ`ליאק והתחלתי השבוע להימנע ממוצרים המחילים גלוטן (קמח חיטה /שעורה וכו`) ואני מתבסס ביום על לחם מקמח