נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

אוננות האשה במצב של חוסר סיפוק ביחסי האישות

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

22 באוקטובר 2010

הרב המשיב: אחר

שאלה:

לכבוד הרב שלום.

אני פונה לרב עם שאלה די רגישה שאני לא מוצאת לה פתרון. 
אני ובעלי נשואים ב"ה שנתיים. שנינו בעלי תשובה, אני חונכתי בחינוך דתי ואילו בעלי חזר בתשובה בגיל 30 +. כלומר, ב"ה חוויתי יחסי אישות לראשונה עם בעלי לאחר החתונה כמובן, ואילו בעלי מטבע הדברים נכנס לנישואים עם ניסיון מאוד עשיר בתחום הזה. בגדול אנחנו מצליחים למנוע מפער זה להפריע לנו בחיים, אבל בכל זאת זה מפריע בכמה תחומים. אחרי הרבה ניסיונות ובירורים עם עצמינו אני יודעת היום שאופן החיבור כפשוטו לא מביא אותי להנאה אמיתי מהיחסים, כלומר נעים לי אבל לא מעבר. לפי מה שבדקתי עם מומחים עצם החדירה של האיבר לא מביאה את רוב הנשים להנאה, ואילו לבעלי יש ניסיון שונה לגמרי עם נשים בעניין הזה והוא פשוט מתוסכל "ממני" ומאיכות היחסים ביננו, כי אני לא מגיעה לשיא. אחרי שבדקתי עם עצמי אני למדתי שגירוי בנקודות מסוימות משיג את המטרה, ומכיוון שביומיום (למרות הרצון הטוב שלו) אין לבעלי סבלנות להשקיע ולהביא אותי למצב של הנאה כזאת, אני פשוט מצאתי דרך לאחר קיום היחסים לעזור לעצמי להגיע לשיא לבד. רק ככה הצלחתי להרגיש שלמה בתחום הזה של החיים ביחד. 
  ואז אני למדתי שבעצם מעשה כזה אמנם פחות חמור ממעשה דומה אצל גברים, שלהם הוא אסור, אבל ההלכה לא ממש מתירה אותו לנשים גם. אמנם לא ויתרתי לנסות בכל זאת לנסות להנאה בזמן החבור, כמו שראוי שיהיה, אבל בין הריון להריון וטיפול בילד וכו' זה אתגר של ממש וזה בטח יקח הרבה זמן של עבודה משותפת. בינתיים להמנע ממה שעשיתי אומר בשבילייחסי אישות "בלי טעם", וזה ממש עצוב. מה הדרך הנכונה לנהוג במצב הזה?
  ויש לי שאלה נוספת. כפי שאמרתי, לבעלי יש הרבה ניסיון יחסי אישות ומאוד קשה לו עם הזמן לנהוג לגמרי לפי הלכהבפן הטכני של קיום יחסים. למשל, מאוד מפריע לו שאין גיוון של תנוחות ובעצם רק תנוחה אחת מועדפת כאשר הגבר נמצא למעלה. זה נהיה לנו קשה במיוחד בהריון הראשון ועכשיו בהריון השני — קשה לי פיזית לספוג את כובד הגוף שלו עלי וזה גורם לי לפחד לשלום העובר. כיצד אפשר לגוון במסגרת ההלכה? אני חייבת לציין, שבעלי לא מסוג האנשים שמסוגלים פשוט למחוק את חוויות העבר ויש לו לא מעט כעס על פוסקי הלכה בתחום האישות שכביכול מחמירים מאוד. אני ניסיתי פעמים רבות לעודד אותו לעשות שאלת רב ישירה, אבל בסוף הוא פשוט משלים את המציאות. כמובן שזה די מקשה על החיים שלנו ביחד.
תודה מראש על התשובה.

תשובה:

שלום וברכה,
 
1. כפי שהזכרת, ההלכה אוסרת אוננות לגברים באופן מוחלט, משום איסור השחתת זרע או "ניאוף ביד" (עי' תשו' אגרות משה או"ח ח"א סי' ע). לכן, אין לנשים איסור בדבר, אלא אולי מטעמי צניעות והנהגה ראויה. בכך, במצבך יש לשקול את הדבר היטב בכף המאזניים של שלום בית ויחסי אישות תקינים.
למעשה, נראה שראוי לך להסביר לבעלך שהרבה נשים (כשני שליש) לא מגיעות לסיפוק אינטימי, וכל שכן לשיא, בחדירת האבר בלבד. [אפשר לפנות אותו לרופא או לספרות העוסקת בכך אם לא נוח לו לדבר עם פוסקי הלכה בנידון.] יש לעודד אותו לאט לאט שהוא ימשש אותך (עד למשך זמן של כ-10 דקות) ובכך יביא אותך לידי גירוי וסיפוק. יש מקום גדול לכלול את זה כחלק מ"פיוס האשה" שקבעו חז"ל כשלב התחלתי של יחסי אישות. אם הוא לא מוכן לכך, יש מקום שתעשי את זה לעצמך אחר כך, אך ראוי לעשות כן רק מידי פעם כפי הצורך הנפשית שאת מרגישה.
 
2. כפי שהזכרת, התנוחה הראויה היא שהגבר למעלה, וכשהוא למטה והיא למעלה נחשב הדבר "דרך עזות" (שו"ע או"ח רמ, ב).  אולם הדבר רגיש וצריך לדון בכל מקרה לגופו של ענין. שהרי בגמרא (נדרים כ:) מוזכר שאשה באה וסיפרה לרבי  שבעלה דורש תנוחות אחרות, ורבי השיב לה שהתורה התירה לו ואין לאסור את הדבר. לכן, במצבך יש להתיר את הדבר מידי פעם, וכל שכן בזמנים שנראה לך צורך בכך, כגון במצב הריון.
הרב מאיר אורליאן

[print_link]

שאלות נוספות

הגדלת חזה

שלום רב. רציתי לשאול האם ניתוח פלסטי(הגדלת חזה)תואם את רוח ההלכה? כמו-כן,ברצוני לדעת האם ניתוח שכזה מהווה סיכון בריאותי?(הרדמה,נזקים לעתיד?) מה לגבי הנקה?האם מותר? חשוב

קרא עוד »