ברצוני להפנות את השאלה הבאה לרב הלפרין,
אני כעת לאחר הריון אקטופי, בעקבותיו עברתי לפרוסקופיה והוצאת חצוצרה. הורו לי למנוע הריון לשלושה חודשים ובכל מקרה לנסות ולהרות שוב רק לאחר שאני מפסיקה להניק (מנהל המחלקה בע"כ די בטוח שהנקה היא גורם סיכון להריון אקטופי).
אינני מעוניינת לקחת סרזט מכמה סיבות:
1. הבנתי שזה לא מונע ביוץ ב-100% אך כן מונע השתרשות של הביצית המופרית ברחם, לכן יש בכך סיכון מסויים להריון חוץ רחמי.
2. ידוע לי כי יכולים להיות דימומים, ואני ממש לא רוצה להכנס לסרט הזה (אנו אסורים כבר שישה שבועות…).
3. באופן עקרוני אני לא רוצה להכניס לגופי הורמונים מלאכותיים ולשבש את המנגנון הטבעי של גופי, זאת בנוסף לתופעות לוואי וסיכונים אפשריים בנטילת גלולות.
למדתי לאחרונה את שיטת המודעות לפוריות (הכוללת בדיקת הפרשות+בדיקת צואר הרחם+חום הגוף), אך גם בשיטה זו יש ימים בהם יש צורך בשימוש באמצעי מניעה כלשהו.
ברצוני לשאול האם ניתן להשתמש בדיאפרגמה+קוטל זרע? (למקרה שזה חשוב, בעלי הוא תימני).
בתודה רבה מראש.
ראי מאמרי דיאפרגמה – דעת הגרש"ז אויערבאך (לפני חזרה ולאחריה) ; אסיא עז-עח, עמ' 136-154 (2006).
לכבוד הרב הלפרין שליט"ט הנני מתענג לאחרונה על ספרך האחרון ונדהם ממהיקף והבהירות כמו גם צורת המסירה המושלמת, חילך לאורייתא ושופרך לספריא. רציתי לשמוע את
אני מתחילה לעבוד כאחות בבי"ח, הובהר לי שיש הרבה דתיות במחלקה לכן אעבוד שבתות ולאו דוקא במשמרת שבת שנגמרת במוצ"ש אלא יותר בערבי שישי שמסתימים
אני משתמשת במשחה אנטיביוטית שמורחים בתוך העין(לא מבחוץ, מבפנים!), אני צריכה לשים את המשחה מס' פעמים ביום, האם מותר לי למרוח אותה גם בשבת? (אם