שלום וברכה!
אני עוסק בסוגיא של משל משלו חכמים באשה החדר הפרודור והעלייה
חקרתי וחיפשתי הרבה בנושא הזה, נראה לי המצאתי משהוא
כבר פניתי אל דר הלפרין בבחדרי חרדים (עדיין לא קיבלתי תשובה)
אני רוצה לברר בענין המקום שנרא קימור הרחם או כיפת הנרתיק מהו תפקידו וכו'
ובעיקר שלפי לימודי יצא לי שהוא הלול המוזכר בגמרא
ודם העלייה היא דם הביוץ
וברצוני לדעת האם יתכן שיגיע דם הביוץ לכיפת הנרתיק (שלא דרך חלל הרחם)
תודה רבה!
ש
א. פניתך אליי בחדרי חרדים לא הגיעה לידיעתי.
ב. לא ברור לי למה אתה מתכוון במילים "קימור הרחם". אם תציין את המקור לביטוי זה, ניתן יהיה לברר מה הכוונה שם.
ג. "כיפת הנרתיק" היא החלק האחורי של הנרתיק (הנמצא לפנים מצואר הרחם החודר לנרתיק), חלק שהוא סגור מצידו האחורי ולכן הוא נראה ככיפה. ראה תרשים סכמטי בספרי רפואה מציאות והלכה, סימן כב, תרשים מס' 1, עמ' 253.
ד. כיפת הנרתיק לא יכולה להיות ה"לול" המוזכר במשנה (ראה גם את סימן לד בספרי רפואה מציאות והלכה).
ה. בעבר היו רופאים שחשבו כי דם ביוץ הוא דם שמקורו בשחלה, מחוץ לרחם, והוא עובר דרך החצוצרה והרחם ויוצא ממנו החוצה לנרתיק. להבנה זו ניתן להתייחס לדם ביוץ כדם העליה. אך כבר נתברר שדם הביוץ כמעט תמיד מקורו בתוך הרחם בדמם שנובע משינויים הורמונליים סביב הביוץ.
ואכן פשוט שדם הביוץ איננו דם העליה אלא דם טמא. ראה נשמת אברהם חלק יו"ד סימן קפ"ג ס"ק א.
בס"ד אחותה של אשתי (בת 21 לערך) אובחנה כסיכוזפרנית פראנואידית היו לה 2-3 התקפים. הראשון בגיל ההתבגרות. ההתקף השני והשלישי ארעו לפני כשנתיים וחצי לערך.
אשתי צריכה לקבל זריקות של פוריות גם בשבת. האם כדאי, ואפשר לערבב את האבקה עם הנוזל של התרופה כבר לפני שבת או שזה פוגע ביעילות
מה יעשה חולה המאושפז בבית חולים בו אי אפשר להדליק נרות בחדרים או ליד חלון – בחנוכה?