הפלת ולד בעל מום
שלום רב! ברצוני לשאול שאלה הנכללת התחום האתיקה הרפואית: כאשר אם יודעת שהיא עומדת ללדת ילד בעל מום מולד, האם עליה: להפיל את הילד או
האם בדיקת היסטרוסקופיה אוסרת את האשה לבעלה?
הדימום בהיסטרוסקופיה אבחנתית יכול שיהא מאחד משלושה מקורות, או מצירוף שלהם: דימום ממקור מחוץ לרחם, ואז ניתן לראות אותו בעיניים, (בדרך כלל יהיה דימום מהפציעה החיצונית של צואר הרחם ומהצבת האוחז אותו ("קוגלצנגל")), מתוך תעלת הצואר, ומתוך חלל הרחם עצמו. מקור דימום מחלל הרחם ניתן לפעמים לצפיה דרך ההיסטרוסקופ. לכן צריך לברר אצל הרופא המבצע את הפרטים הידועים לו ורצוי לבקש ממנו לפני הפעולה לנסות לשים לב לפרטים הללו.
בנוסף, אם קוטר המכשיר המוכנס לרחם הוא גדול (על השיעור המדויק יש מחלוקת בין הפוסקים), קיים חשש הלכתי של איסור בגלל פתיחת צואר הרחם "פתחיחת הקבר" בלשון חז"ל.
לכן יש לברר גם את הפרטים הנוגעים לקוטר המכשיר אצל הרופא המטפל, ועם כל הנתונים הללו ראוי לפנות באופן אישי לרב פוסק.
שלום רב! ברצוני לשאול שאלה הנכללת התחום האתיקה הרפואית: כאשר אם יודעת שהיא עומדת ללדת ילד בעל מום מולד, האם עליה: להפיל את הילד או
בס"ד שלום אובחנתי ע"י פסיכולוגית קלינית שאני סובלת מדיכאון וחרדה. עליי ליטול תרופה על בסיס צמחי שנקראת "רמוטיב" ומחייבת מרשם רופא. הפסקתי למנוע הריון, ולמרות
שלום רב. שמעתי שכיום נעשו מחקרים שגילו שליהודים יש מבנה גנטי שונה מלגויים. בהקשר לזה רציתי לשאול מס` שאלות. האם ידוע לכם על מחקר כזה
אני לוקחת סרזט במשך חודשיים וחצי והיו לי הרבה כתמים אבל לאחרונה אני טובלת ומיד אחרי זה כבר פעמיים רצוף אני מדממת. האם זה הגיוני