נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

דימומים עם התקן מירנה

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

1 בפברואר 2019

הרב המשיב: הרב מאיר אורליאן

שאלה:

שלום וברכה, אני סובלת ממחלה הנקראת יתר לחץ דם ריאתי ובעקבות כך אסור לי להיכנס להיריון בשום אופן, הרופא המטפל המליץ על מירנה אך עברו עברו כמעט 4 חודשים והיה הפסק אך לא טבילה, התייעצנו עם רב, והוא המליץ להוציא את ההתקן הגורם לדימומים, ולהשתמש בנובה רינג או באמצעים אחרים הגורמים לפחות דימומים, האם ההתקנים האחרים הם באותה רמת מניעה? והאם לא כדאי כבר להמשיך לחכות במקום להתחיל משהו חדש שמי יודע למה יגרום?
תודה רבה

תשובה:

אכן, בדרך כלל לוקח מספר חודשים עד הגוף מתאזן בהתקן מירנה (בלי לראות כתמים), בדרך כלל 3-6 חודשים, עד שאפשר לטבול בטהרה. אך יש מקרים בהם נדרשים חודשים נוספים עד לאיזון.

אחוז היעילות של נובה רינג (או גלולות דרך הפה) דומה לכל הפחות להתקן מירנה, ואפשר אף יותר ממנו. אולם, מכיון שמדובר בהורמונים, את חייבת להיוועץ קודם ברופא אשר מכיר את המצב הרפואי הספציפי שלך.

לחילופין, ניתן להשתמש בהתקן רגיל, בלי הורמונים. היעילות שלו אכן פחותה (במידה זעירה) מהאמצעים האחרים שנזכרו, אך נראה שכדאי במצבך להשתמש בו בשל העובדה שיש בו פחות שיבושים בחיי המשפחה, ובלי צורך לצריכת הורמונים לתקופה ממושכת.

מכיון שבמצב של לחץ דם ריאתי יש סכנה ברורה לאשה להיות בהריון, במידה ואכן תיכנסי להריון (בחשש רחוק), תהיי חייבת לפנות אז לרב להיתר להפסקת הריון, עדיף תוך ארבעים יום ראשונים (מההפרייה עצמה).

מבחינה הלכתית, אין צורך לגרום לשיבושים חמורים בחיי המשפחה כדי להוסיף אחוז מזערי של יעילות שלא להכנס להריון, כאשר במצבך יהיה היתר להפסקת הריון במידה ויקרה.

כמו כן, מומלץ להתייעץ עם ד"ר ברונו רוזן, שהינו מומחה גדול בענייני התקנים תוך רחמיים, באתר: dr-rosen.com.

בברכה,

מאיר אורליאן

[print_link]

שאלות נוספות

זוגיות

שלום לרב, קודם כל אני רוצה לומר שאני נבוך מאוד לשאול השאלה ולכן אני גם מעדיף לעשות זאת בערוץ כזה שבו לא ניתן לדעת מיהו

קרא עוד »

כרטיס אדי

שלום, אני יודעת שכבר שאלו פעמים רבות על הנושא, אך לא מצאתי תשובה מספקת. ברצוני לחתום על כרטיס "אדי" לתרומת איברים. קראתי מספר דעות של

קרא עוד »