בס"ד כבוד הרב שלום! כידוע נושא תרומת האיברים עולה כיום הרבה במיוחד בזמן זה כשמתוך אלפי אנשים שמחכים לאיברים זכו השנה רק 8 (ככל הידוע לי) לאיברים הללו. התעניינתי הרבה בנושא ופניתי לרב בית הספר שלי שאמר שהבעיה מבחינת ההלכה בנוגע לתרומת איברים היא זמן המיתה של האדם. ולכן השאלה שלי היא אם יש בעיה נוספת מבחינת ההלכה לתרומת איברים? ומהי בעיית הזמן עליה דיבר הרב?… תודה מראש
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר:
אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג)
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/kviat-2.htm
ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם)
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173.
(הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA6/R0061027.asp
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים.
או בלינק הבא: https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp ?page_id=31&keyword=השתלת%20איברים
שלום רב, אני משתמשת בתרסיס רסקיו, באופן די קבוע. ממש לפני פסח קנינו בקבוק חדש. בדקתי על האריזה ולא רשום שם שום רכיב שהוא חמץ.