צום יום הכיפורים לאחר טיפול באבן בכליה
שלום רב, אושפזתי כתוצאה מאבן בכליה בשופכן ימיני ב2.9 עברתי ניתוח בהרדמה מלאה והוחדר לגופי סטנד dj וכרגע אני ממתין לאורטרוסקופיה לטיפול דפינטיבי באבן שאלתי
בס"ד
שלום, רציתי לשאול האם יש איסור בהשתלת שיער משום "הישמר בנגע הצרעת". לכאורה השלה במקום נתק, כמוה כקציצת בהרת, שאסורה מדאורייתא. אמנם לפי הר"ש והרא"ש (נגעים י,י) קרחת תמידית אינה טמאה בטומאת נתקים, אך הרמב"ם (נגעים ה, ח-ט; י,א) לא סבור כן. ואף הרמב"ן עה"ת והראב"ד לא הלכו בדרכם של הר"ש והרא"ש.
אשמח לתשובה ו/או הפניה לספרות העוסקת בנושא.
א. הרמב"ם בהלכות צרעת ח,א כתב: "נגעי הראש והזקן–הוא שייפול השיער שבהן מעיקרו, ויישאר מקום השיער פנוי; וזה הוא הנקרא נתק". בניגוד לר"ש, לרא"ש ולרמב"ן המצריכים בנוסף גם שינוי מראה בעור הנקרח, הרמב"ם לא מצריך שינוי כזה.
ב. ברור שאין כוונת הרמב"ם לתת דין נגע לקרחת או גבחת מצויה שהרי מקרא מלא דבר הכתוב (ויקרא יג, מ-מא): "וְאִישׁ כִּי יִמָּרֵט רֹאשׁוֹ קֵרֵחַ הוּא טָהוֹר הוּא: וְאִם מִפְּאַת פָּנָיו יִמָּרֵט רֹאשׁוֹ גִּבֵּחַ הוּא טָהוֹר הוּא"
ב. ההבדל בין טפול מצמיח שיער לבין כריתת בהרת.
ההבדל בין טפול מצמיח שיער לבין כריתת בהרת.
ג. מכאן ברור שכוונת הרמב"ם להתקרחות פתולוגית כגון אלופציה אראטה (alopecia areata) ראה תמונות מצורפות. [נעיר כי הגורם לאלופציה אראטה עדיין לא ברור, וקיים חשד בגורם אוטו-אימוני]
* לכן לגבי קרחת וגבחת אין שום שאלה.
ד. מכאן כי קרחת או גבחת מצויה אין בה חשש נתק כלל.
ה. כדאי להוסיף כי גם אם יימצאו סימני נתק מובהקים, כל עוד הכהן לא הכריז על הסגר או על טומאה, אין הנגע מטמא.
ואם כן יש לדון אם דין "השמר בנגע הצרעת" קיים גם לפני ראיית הכהן ואמירתו.
שלום רב, אושפזתי כתוצאה מאבן בכליה בשופכן ימיני ב2.9 עברתי ניתוח בהרדמה מלאה והוחדר לגופי סטנד dj וכרגע אני ממתין לאורטרוסקופיה לטיפול דפינטיבי באבן שאלתי
לגבי כהן שיש התירו לו להכנס לבית חולים כדי לבקר חולה, מכיוון שלא בטוח שיש שם כרגע מת. האם זה נכון גם כיום? או שמא
שלום רב בימים אלו התחלתי לעבוד במעבדה לבדיקות והשבחות זרע להפרית iui אשמח לקבל מידע על הפן ההלכתי בבדיקות אלו, ועל התייחסות ההלכה לבדיקות. תודה
שלום רב, אני עושה עבודה בנושא הקפאת זרע מאדם מת לצורך הפריה. אודה לכם אם תוכלו לשלוח לי חומר מהבחינה ההלכתית: 1. מעמדו של ילד