המקור ל"בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות"
בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות כאבנים (סוטה דף יא עמוד ב) האם יש דיון בהתאמה של תיאור זה למציאות המדודה מדעית?
שלום רב.
במסגרת היותי סטודנט למשפטים עלי לכתוב עבודה בקורס במשפט עברי על מידת החובה של רופא צבאי אן ציבורי לסכן את חייו או בריאותו למען הצלת מטופל.
אודה מאד באם אוכל לקבל רקע על נושא זה וכן מהם מקורות המידע מהם אוכל לקבל חומר לעבודה זו.
תודה מראש.
א. ראה אנציקלופדיה הלכתית רפואית, כרך ה, ערך "סיכון עצמי", עמ' 2 – 23.
ניתן לרכוש את הספר במכון שלזינגר בטלפון 02 – 6555266 או באינטרנט בקישור: https://www.medethics.org.il/siteheb/PriceList.asp
ב. "עד כמה חייב אדם לסכן עצמו כדי להציל חיי אחרים", (הרב יצחק זילברשטין עם הערות של הרב אביגדר נבנצל, והרב יהושע מ. בן מאיר)
ספר אסיא ז', עמ' 3 – 11.
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA7/R007010.asp
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA7/R007010a.asp
כמו כן אתה מוזמן לפנות למערכת הפורומים של מכון שלזינגר:
https://www.medethics.org.il/forum/heb
בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות כאבנים (סוטה דף יא עמוד ב) האם יש דיון בהתאמה של תיאור זה למציאות המדודה מדעית?
בני נולד לפני כשנתיים אם רגליים קשתיות כלומר מרווח גדול בין הרגליים בצורת קשת , פנינו לשני רופאים שאמרו לי כי הדבר ייסתדר עד גיל
אני אמא רווקה לשני ילדים שנולדו מתרומת זרע וביצית מתורמים שונים(הם לא אחים גנטים).אני לא דתית ולא התייעצתי עם רב לפני התהליך. העניין בכל זאת
שלום רבלפני כשנתיים אישתי הייתה בהריון. בשבוע ה-8 בבדיקת דופק עוברי לא נמצא דופק, אך העובר היה בגודל של שבוע 8. בהמלצת הרופא היא המתינה