שלום עליכם.
האם מותר לחלל שבת במקרה של נקע?
איזו הנחיה אפשר לתת לציבור בקיצור?
תודה רבה.
בברכת התורה
מ ל
ראה נשמת אברהם , חלק אורח חיים, סימן שא, ס"ק טז:
טיפול בנקע. מי שאירע לו נקע והוא אינו חש בכאב חזק, מותר להביא את האבר שנקע למצב של מנוחה, למשל מותר לקשור (באופן המותר) יד שנקעה כדי להרימה, או לחובשה בתחבושת אלסטית (152). וא"ל הגרש"ז אויערבאך זצ"ל: שאין הדין הזה שייך לגזירת חז"ל המובא במ"ב סי' שכח ס"ק קל, כי אין זה נחשב בעיני העם כדבר מרפא, וממילא לא יבואו בגלל זה גם לשחיקת סממנים, עכ"ד. ואסור לשים קומפרס באבר שנקע (153). ואם חש בכאב חזק דינו כחולה שאין בו סכנה ועיין לקמן סי' שכח ס"ק עג.
הערות:
152) שש"כ פל"ה סע' לה, מהא דסי שכח מ"ב ס"ק קל ובמ"ב כאן ס"ק קפב.
153) סי' שכח סע' ל.
שאלה בנושא טהרת המשפחה. לאשתי מופיעה דימום קל יום או יומיים אחרי המקווה. הרופא נשים שלה אמר לנו שהדימום הזה נובע מהביוץ,הוא גם ערך לה
לרב שלום רב, שמי רענן מכ"ס. החלטתי לשאול שאלה שקשה לי להאמין שיש עליה תשובה.אך לפני השאלה תרשי לי להקדים ולומר מס' מילים. אני ואישתי
שלום רב, ברצוני לדעת האם קיימת מודעות של הנשים במגר הדתי לגבי קבלת טיפולים ברפואה משלימה . במקצועות כגון עיסוי ורפלקסולגיה, טיפולים אשר ניתנים ע"י