מניעת הריון אחרי לידה
שלום ב"ה אני אחרי לידה נולד לי בן ויש לי כבר בת בכורה אני ובעלי לא מסוגלים להביא בתקופה הקרובה עוד ילדים גם מבחינה כלכלית
בס"ד
לכבוד הרב מרדכי הלפרין שליט"א
אין מקום לטעון שמעשנים פסולים לעדות,
מידי דהוי כאותם דקבור נפשא ביום טוב במסכת סנהדרין דף כו:
כלשון הרמב"ם הלכות עדות יב, א
"שרוב העם אינן יודעים דברים אלו".
ד
כך אמר לי בשעתו הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, שבמצב בו המעשנים אינם יודעים שהם עוברים על איסור רציחה (שענשו מיתה בידי שמים) הם אכן לא נפסלים לעדות.
וראה מה שכתבתי בספר אסיא ה', בסקירה ההלכתית על העישון עמ' 238-247, בהערה 69 סמוך לסוף המאמר.
ומכאן שאם מדובר באדם שהגיעו אליו הנתונים העובדתיים הנוגעים לעישון, והובהרו לו המשמעויות ההלכתיות הנובעות מהם גם לגבי כשרות לעדות – אכן הוא יפסל אם ימשיך לעשן.
וכן הבנתי את דעתו של הגר"א נבנצל, שהובאה בהערה 69 באסיא שם.
נ.ב לא ציינת מהו המקור שעורר אותך להתייחס לנושא. נשמח אם תציינו.
שלום ב"ה אני אחרי לידה נולד לי בן ויש לי כבר בת בכורה אני ובעלי לא מסוגלים להביא בתקופה הקרובה עוד ילדים גם מבחינה כלכלית
אשתי נמצאת ביום השני לשבעה נקיים. היא עברה אתמול פרצדורה להוצאת התקן תוך רחמי. לפני כחודש הרופאה שלה נסתה להוציא לה את ההתקן אך היא
יציאה בשבת עם אזיק אלקטרוני לאסיר ישנו אזיק אלקטרוני שהוא מכשיר בדמות שעון-יד הרתוק לרגל האסיר, ולא עובד כאיתורן הקשור ללווין אלא בבית בו מתגורר
אני עושה עבודה, ועלי לדעת כמה דברים בנוגע למחלות נפש: האם יש בעיה מבחינת ההלכה לאשפז אנשים חולי נפש בכפיה? אם כן, מהי? והיכן אוכל