צום בסביבה לא שומרת מצוות
אני כרגע בגרמניה עושה אופר. המשפחה לא שומרת כלל וכלל כשרות או כל דבר ליהדות. האם אני צריכה לצום כיפור שם? שואלת מבחינת הקושי שבדבר?
אל כבוד הרבנים הגאונים שליט"א
אחדשה"ט בעת לומדי דבר ה' – זו הלכה, נתעוררו אצלי כמה שאלות, ותורה היא וללמוד אני צריך, ונפשי בשאלתי מאת הדרת כבודו שימחל וישיב לי
אדם ללא רקע רפואי, שעבר ב'שבת' דום לב והפסיק לנשום, ומבחינה הלכתית ורפואית הוא נחשב ל'מת', מותר על פי ההלכה, להתחיל לעסות את לבו ולבצע בו הנשמה מפה לפה, ואנו אף רואים הרבה מאוד מקרים שאנשי 'חברת הצלה' החזירו לחיים אנשים כאלו שמבחינה מציאותית והלכתית היו מתים וקמו לתחיה מחדש – תחיית המתים מן התורה בימינו, ואנו אף רואים באתר הדברות הנודע לשם ולתפארת, חלק מההוכחות למציאות הבורא יתברך, את המציאות של "חיים לאחר המוות", על אנשים יהודים ונכרים שמבחינה הלכתית ורפואית ממש מתו, ולאחר שהתעוררו, הם ספרו את כל המציאות הרוחנית שהייתה עמם בעולם האמת.
האם אשה שבעלה עבר מצב רפואי כזה, צריכה להינשא אליו שוב בחופה וקידושין?
מחכה ומצפה לתשובתכם הרמה
מרדכי יצחק אגסי
מחבר הספר בדרך המלך ואסורי המלך
א. אדם שעבר דום לב והפסיק לנשום, אם פעולות החייאה יכולות להחזירו לחיים, פירושו של דבר שהוא לא היה מת מעולם. וראה מש"כ הגר"א באליהו רבא עמ"ס אהלות פרק א' משנה ו', שכל מי ש"יכול עוד לחיות" איננו מת אלא חי.
ב. ממילא ברור שאין שום ביטול של נישואיו לאשתו, וממילא אין צורך בקידושין ונישואים חדשים. ויעוין מה שכתב הגרא"י ולדנברג בספר אסיא ו', עמ' 26-20, לגבי מעמד הנישואין של מי שעובר ניתוח לב פתוח בו מפסיקים לחלוטין גם את פעולת הלב וגם את פעולת הנשימה, הפסקה הנמשכת כמה שעות.
אני כרגע בגרמניה עושה אופר. המשפחה לא שומרת כלל וכלל כשרות או כל דבר ליהדות. האם אני צריכה לצום כיפור שם? שואלת מבחינת הקושי שבדבר?
אודות מכשיר שמיעה דיגיטלי מכיון שהמכשיר הדיגיטלי הינו מתרגם את עוצמת המתח החשמלי למספרים דיגיטלים א"כ נמצא לכאורה שבכל דיבור שהוא האדם המדבר מנתק ומחבר
שלום רב, מה דיני הטהרה שלאחר לידת בת? האם כפי שכתוב בתורה לאחר לידת בת האשה אסורה מעל שישים ימים? אשמח לדעת את ההבדל ההלכתי
לרב שלום, לפי מה שהבנתי בתשובות בפורום, ניתן לקחת כדור נגד כאב ראש ללא מים בצום. במידה ולא ניתן לקחת את הכדור ללא מים ומרגישים