הפסקת הריון והפלה – קונפליקט הלכתי ומצפוני מצד הרופא
שלום, אני רופא מתמחה בגינקולוגיה. אני נתקל בקונפליקט בין מחוייבותי ההלכתית/מצפונית לעומת מחוייבותי המקצועית כאשר מגיעות אליי לביה"ח נשים אשר מגלות הריון לא רצוי ומעוניינות
בס"ד
שלום
אני אח במקצועי
רצוני לשאול, בבקשה, מה המקבילה הקיימת בארץ ל-DNR, מה משמעותה המשפטית, ומה משמעותה ההלכתית?
תודה מראש,
צ
גם בארץ משתמשים במונח DNR – Do Not Resuscitate
כלומר: להמנע מהחיאה במקרה של דום לב.
הנחיות של חולה להתנהג כלפיו ע"פ DNR, אמורות בארץ להיכתב לפי התוספת הראשונה לחוק החולה הנוטה למות התשס"ו-2005.
לגבי המשמעות המשפטית, עיין היטב בחוק החולה הנוטה למות, ולגבי המשמעות ההלכתית במאמרו של הרב פרופ' שטינברג על הבסיס ההלכתי לחוק החולה הנוטה למות [רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 476-488 (2006); אסיא עא-עב, עמ' 25-39 (2003)]
שלום, אני רופא מתמחה בגינקולוגיה. אני נתקל בקונפליקט בין מחוייבותי ההלכתית/מצפונית לעומת מחוייבותי המקצועית כאשר מגיעות אליי לביה"ח נשים אשר מגלות הריון לא רצוי ומעוניינות
שבוע טוב! 5 שבועות לאחר לידה שניה עשיתי הפסק טהרה, במהלך 6 הימים כל הבדיקות היו טהורות, [ביום השישי היו לי כתמים חומים-ורודים על תחתון
לפני מס' שנים עברתי ניתוח וריקוצלה(דליות), ונאמר שהדבר עלול לגרום לי בעייה בפוריות ועל- כן כדאי לעשות ספירת זרע. כרגע ב"ה, אני עומד בגיל חופה
אנחנו זוג צעיר שהתחתן לאחרונה. התחלנו להשתמש בגלולות למניעת הריון (כמובן שלאחר מחשבה עמוקה וקבלת היתר מפוסק מוסמך) ורצינו לדעת אם יש בעיה הלכתית או