האם מותר לכהן להנשא לאלמנה?
למה התורה מדגישה בפרשת אמור גרושה מאשה?
לשאלה הראשונה:
כהן הדיוט מותר לו להינשא לאלמנה ורק כהן גדול יש עליו איסור לשאת אלמנה, וזו הסיבה מדוע התורה מציינת דווקא גרושה אסורה לכהן ולא אלמנה.
ואף על פי שביחזקאל מ"ד כתוב "והאלמנה אשר תהיה אלמנה מכהן יקחו" והמשמעות שלכהן מותר לשאת רק אלמנה מכהן ולא אלמנת ישראל. יעוין במפרשים, שהפיסוק בפסוק הוא "והאלמנה אשר תהיה אלמנה (למעט חלוצה האסורה לכהן) – מכהן יקחו", כלומר שלא לכל הכהנים מותר לקחת אלמנה, דהרי לכהן גדול אסור לשאת אלמנה, אלא לחלק מהכהנים מותר לשאת אלמנה, דהיינו רק לכהן הדיוט.
לשאלה השניה:
יעויין בתו"כ פרק א' י"א שדרשו:
" 'גרושה מאשה' ולא מאיש שאינו אשה, זו דרש ר"א בן מתיא. הרי שהלך בעלה למדינת הים ואמרו לה מת בעלך (הכהן) ונתקדשה לאחר, ואחר כך בא בעלה הראשון, מנין שהיא מותרת לחזור לראשון, אף על פי שהאחרון נתן לה גט, לא פסלה מן הכהונה – תלמוד לומר 'גרושה מאשה' ולא מאיש אחר."
Does Judaism permit organ donation? Do opinions vary between Reform and Orthodox Judaism?
האם תוכל בבקשה לברר לי האם יש מחקרים או נתונים על השאלות: א. מה השכיחות של תופעת הדמום אצל תינוקות קטנות (באיזו מדה יש לחוש
בני *** האהוב הינו בן ה-9 לוקה באוטיזים קשה. קצרה היריעה מלפרט את עומק המחלה. אך מדובר בילד שאינו מדבר כלל, אינו משחק ומתקשר איתנו