צום יום כיפור בהריון
שלום וברכה. אני נמצאת בסוף החודש השביעי להריוני, ובע"ה ביום הכיפורים אהיה בשבוע הראשון לתחילתו של החודש השמיני. בעלי ואני רצינו לשאול את הרב לגבי
שלום,
רציתי לדעת האם יש בעיה מבחינה הלכתית ללדת בניתוח קיסרי במקרה שאין צורך רפואי בכך?
אשמח לתשובה (מפורטת עד כמה שאפשר).
תודה רבה,
א. כל לידה יש בה סיכון ממשי לאם.
הסיכון בישראל לתמותה אימהית בעקבות לידה הוא כיום כ- 5 מקרי מוות ך100,000 לידות. לעומת זאת הסיכון לתמותה אימהית בעקבות ניתוח קיסרי הוא לפחות כפול.
ב. ניתוח קיסרי מעלה את הסיכון לניתוחים קיסריים עתידיים.
ג. ניתוח קיסרי מעלה את הסיכון הגלום בכל ניתוח קיסרי עתידי.
ד. סופו של דבר, ניתוח קיסרי מקטין את הסיכויים העתידיים להרחבת המשפחה.
לסיכום, יש בעיה הלכתית ללדת בניתוח קיסרי במקום שאין הוריה (אינדיקציה) רפואית לניתוח.
שלום וברכה. אני נמצאת בסוף החודש השביעי להריוני, ובע"ה ביום הכיפורים אהיה בשבוע הראשון לתחילתו של החודש השמיני. בעלי ואני רצינו לשאול את הרב לגבי
שלום , אני צריכה לעבור השתלת מסתם בניתוח לב פתוח עוד 3 ימים בעז"ה , בגלל בעיות בקרישה המנתח אמר שישימו לי מסתם בשם "הומוגרף"
בס"ד שלום רב, אני חוקר את נושא ההפלות המלאכותיות, בעיקר במצבי חולי לאם [כשאין סכנת חיים], התעברות מאונס ובתקופת הנקה. ראשית חיפשתי זמן רב את
שלום. האם מותר לכפות טיפול רפואי על חולה"נפש" (שוטה). באילו מצבים? (מסוכן לעצמו, לסביבה, לילדיו) אני עושה עבודה סמינריונית על כפיית טיפול. אשמח לקבל חומר