נקיות בתפילה
שלום, קראתי בהלכה שצריך אחרי שהולכים לשירותים לנקות את פי הטבעת במים, בשביל להתפלל או לברך או ללמוד תורה בנקיות אני מנקה את עצמי עם
שלום, במסגרת עבודה לקורס גניקולוגיה והלכה אני בודקת את סוגיית הדימום מחמת הכנסת התקן תוך רחמי. שאלתי: אם סוברים לפי הדיעה שהדימום נגרם מחמת "מכה" (כפי שהבנתי יש דעות הלכתיות כאלו במאמרו של הרב ד"ר הלפרין) האם עדיף להכניס את ההתקן בימים שבהם האישה טהורה? כי אם האישה תכניס את ההתקן בסוף ימי הווסת שלה, ויתחיל דימום מחמת המכה של הכנסת ההתקן, היא תתקשה לעשות הפסק טהרה.
בתודה מראש על תשובתכם
א. התקן תוך רחמי נוח יותר להכניסו סמוך לוסת, ולכן לכתחילה כדאי להכניסו דווקאלפני הפסק וספירת שבעה נקיים.
גם מבחינה הלכתית, יש עדיפות למועד זה מאחר ואז אין צורך להכנס לשאלה מהו המנגנון שגרם לדימום.
ב. על דימום בעקבות הכנסת IUD ראי:
א. פרופ' רוי הומברג, סיבת הדימומים הבין-וסתיים אצל אישה שיש ברחמה התקן תוך רחמי, ספר אסיא י, עמ' 230 (2007)
ב. פרופ' ג'ון גילבוד, העדר גורם הורמונאלי לדימומים לא וסתיים הקשורים ל-IUD עם נחושת, ספר אסיא י, עמ' 232-233 (2007); אסיא סג-סד, עמ' 146-147 (1998).
ג. ד"ר אורי לוי, דימום מחמת החדרת IUD, ספר אסיא י, עמ' 231 (2007); אסיא סג-סד, עמ' 145 (1998).
ד. ד"ר חנה קטן, הרב יואל קטן, חשש הפלה בעקבות הת"ר ושימוש בגלולות בנשים מבוגרות, ספר אסיא י, עמ' 234-238 (2007); אסיא סה-סו, עמ' 165-169 (1999).
ה. ד"ר אורי לוי, דימום מחמת התקן תוך רחמי – תגובה למכתבם של הרב וד"ר קטן, ספר אסיא י, עמ' 238-246 (2007); אסיא סה-סו, עמ' 169-177 (1999).
ו. הרב מרדכי הלפרין, דימום מחמת התקן תוך רחמי (IUD) – רקע רפואי הלכתי, ספר אסיא י, עמ' 224-229 (2007); אסיא סג-סד, עמ' 138-143 (1998).
שלום, קראתי בהלכה שצריך אחרי שהולכים לשירותים לנקות את פי הטבעת במים, בשביל להתפלל או לברך או ללמוד תורה בנקיות אני מנקה את עצמי עם
שלום יש לי שאלה חשובה ודי דחופה הייתי מעוניינת לדעת האם יש קשיים הלכתיים בנושא הזרעות, קבלת הזרע, תרומת זרעים, תרומת ביציות וקבלת ביציות. ומהו
אשתי ו2 מנכדותיי סובלות מבעיות בקיבה ופטריות והעצה שקבלו מרופאים העוסקים גם ברפואה אלטרנטיבית היא לקחת מידי יום כמות מסויימת של חיידקים בתוסף תזונה ובמיוחד
בס"ד שלום רב האם ניתן לבצע ברית מילה במספריים או דוקא בסכין? בכבוד רב