נתונים סטטיסטיים על מילה
שלום רב. במסגרת דיון עם חבר שמעתי טענה כאילו שכיחות התאונות בבריתות מילה שבוצעו ע"י מוהל, גבוה משמעותית משכיחותן בבריתות מילה שבוצעו ע"י רופאים בבתי
אני אדם נשוי, ללא זש"ק, ומקווה שבעתיד- כן יהיה.
אחד הדברים שאני חושש מהם זה הנושא של "עקרות הלכתית".
אתחיל מהיסודות- לפני נישואי חשבתי שאשה מסוגלת להתעבר בכל עת, ואז המדריך שלי הסביר לי שיש רק יום אחד בחודש שבו אשה מסוגלת להתעבר, ועל בני הזוג לקיים יחסי אישות דווקא באותו יום, ואם באותו יום האשה לא התעברה- צריכים לחכות חודש שלם.
שאלתי היא, כיצד אדע בדיוק את אותו יום בחודש שבו האשה מסוגלת להתעבר.
וכן האם באותו יום בחודש שבו האשה מסוגלת להתעבר -כדאי לקיים יחסי אישות יותר מפעם אחת, כדי להגדיל את הסיכוי להתעבר, או שאין עניין לקיים את היחסים יותר מפעם אחת ביום.
ולגבי נושא העקרות ההלכתית- מה נעשה אם אותו יום בו אשתי מסוגלת להתעבר- אשתי אסורה לי.
אציין שאורך המחזור של אשתי הוא בערך אחת לשלושים יום.
מצפה לתשובותך.
א. כשהמערכות של הגבר והאישה תקינות — בדרך כלל ניתן להכנס להריון ע"י קיום יחסים של פעם אחת בפרק זמן של שלשה ימים במחזור: יומיים שלשה לפני הביוץ עד חצי יום לאחריו
ולכן קיום יחסים של פעם ביומים בשבוע של הטבילה, בדרך כלל עונה על דרישה זו
ב. בדרך כל הביוץ הוא כ 14 יום לפני הוסת הצפוי (עם סטיה של יום עד יומים מנקודה זו. כלומר
בין 12 ל 16 ימים לפני הוסת הבא). לכן כשאורך המחזור הוא כ 30 יום מועד הביוץ הוא לרוב ביום ה16 מתחילת המחזור פלוס/מינוס יומיים
מכאן שהחשש מ"עקרות הלכתית" במקרה כזה הוא רחוק מאד
ג. אינני יודע כמה זמן אתם נשואים ומה גילכם. לדברים אלו יש משמעות בניתוח המצב
ברמה המעשית מומלץ שתפנו לרופא נשים של הקופה להתחלת בירור פוריות
בהצלחה
שלום רב. במסגרת דיון עם חבר שמעתי טענה כאילו שכיחות התאונות בבריתות מילה שבוצעו ע"י מוהל, גבוה משמעותית משכיחותן בבריתות מילה שבוצעו ע"י רופאים בבתי
שלום רב, רציתי לשאול מה דעת ההלכה לאפשר בדיקת PGD לזוג הורים שאחד מהם חולה בנוירופיברומטוזיס NF ויש סיכוי של 50% שיוולד לנו ילד חולה.
שלום רב. שמעתי שכיום נעשו מחקרים שגילו שליהודים יש מבנה גנטי שונה מלגויים. בהקשר לזה רציתי לשאול מס` שאלות. האם ידוע לכם על מחקר כזה
שלום רב, מייבאים לארץ מכשירים לחישובי מחזור האשה, זה שלוש שנים. אני מבין כי מניעת הריון לפי שיטה זו היא המועדפת מבחינה הלכתית. האם יש