מעי רגיש בדברי הרמבם
חטפתי מעי רגיש כתוצאה מעשיית כפיפות בטן אחר ארוחת ערב. עד היום אני רגיש לאותם הרכיבים אותם אכלתי באותה ארוחה – הסמוכה לפעילות. לאחר מעשה
מהי התופעה של פיצול אישיות ואיך היהדות מתיחסת אליה ? מה הדרך שהיהדות מציעה לרפא אותה ? האם זו מחלה של שנות העשרים או שידוע שם בשנים הקודמות היא היתה קיימת ?
א. "פיצול אישיות" הוא שם לא כל כך מוצלח למחלה פסיכוטית בשם "סכיזופרניה".
ככלל, המצב הפסיכוטי מוגדר בספרות ההלכה כמצב של "שטות", והחולה הפסיכוטי מוגדר כ"שוטה".
ב. חומר הלכתי רפואי מפורט יותר נמצא, בין היתר, בספר רפואה והלכה – הלכה למעשה בשער השני – רפואת הנפש בהלכה, במאמריהם של:
1. הרב שלמה אבינר "פסיכאטריה והלכה – הבדל בין גישה מצמצמת של חז"ל לבין גישה מרחיבה של מטפלים פסיכיאטרים" עמ' 69 – 72.
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia73-74/Assia73-74.07.asp
2. הרב משה מרדכי פרבשטין "משפטי הדעת", עמ' 91 – 190.
ג. במהלך השנים חלו שינויים ממשים בדרכי הטיפול, והדיון בנושא זה רחב וחורג ממסגרת פרויקט השו"ת של המכון.
חטפתי מעי רגיש כתוצאה מעשיית כפיפות בטן אחר ארוחת ערב. עד היום אני רגיש לאותם הרכיבים אותם אכלתי באותה ארוחה – הסמוכה לפעילות. לאחר מעשה
בס"ד שאלה בעניני שימוש בחשמל בבית חולים למבקר של חולה או לסועדו 1.כשחולה מאושפז מספקים לחולה עמדה ובה תקע חשמלי כך אני מבין לשימושו, שאלתי
בני הסובל מADHD מטופל בהצלחה בתמציות פרחי באך. דיברתי עם המטפלת שמכינה לו את התמציות (היא שומרת מצוות) ושאלתי על הכשרות לפסח. היא ענתה שהתמציות