אפשרויות לדחיית הריון בתחילת נישואין
בס"ד לפני כמה חודשים הכרתי בחורה, אנחנו בקשר טוב, מעונינים להתחתן, חשבנו בהתחלה שנוכל להמתין עם זה קצת, אבל אנחנו ממש רוצים להתחתן, הבעיה שהבחורה
יש לי תינוקת בת 8 חודשים, יונקת מלא ללא תוספות. אסור לה מטרנה כי יש לה אלרגיה לחלב, ובכלל היא לא מוכנה לקחת בקבוק. ניסיתי כמה פעמים לתת לה בקבוק עם חלב שאוב והיא לא הסכימה.
גם פירות וירקות היא לא אוכלת. היא רק יונקת.
רציתי לדעת בקשר לצום. שאלתי רב במכון פועה, והוא אמר לי לצום, ואם אני מרגישה קרובה להתייבשות, או שאין מספיק חלב, אז לשתות בשיעורין. אבל אז קראתי תשובה שאתם עניתם לאשה בדיוק במצב שלי,ואמרתם לה לא לצום.
לא אמרתי לרב שיש לי עוד שני ילדים קטנים, בני 2 ו-4, ככה שמנוחה תהיה קצת קשה. וגם לא אמרתי לו שהילדה במעקב עכשיו אצל רופא משפחה וטיפת חלב, כי היא ירדה באחוזונים של המישקל.
זה היה משנה את התשובה? אני פשוט מפחדת שהצום ישפיע על החלב, ואני לא יודעת מה היא תאכל אם החלב יגמר והיא לא רוצה בקבוק.
מי שמניקה הנקה מלאה (התינוקת איננה מקבלת שום תוספת מזון) עליה לשתות ביום הכיפורים לשיעורין, אלא אם כן היא בטוחה מנסיון קודם שהצום אינו ממעיט את כמות החלב שלה. כך פסק הג"ר שלמה זלמן אוירבאך זצ"ל.
לגבי פרטים על שתיה בשיעורין יש לפנות לרב המקומי לקבל הדרכה פרטנית.
מדובר כאן על שתיה של נוזלים מזינים (מיצים, בירה שחורה וכד') ולא רק על מים.
הכמות הנדרשת לשתיה תלויה בטמפרטורה שתהיה ביום הכיפורים ובהמצאות או אי המצאות של מזגן בבית המינקת.
הכמות נעה בד"כ בין ליטר וחצי לשלושה ליטרים של נוזלים במהלך הצום.
אם את נמצאת במקום ממוזג כל היום, די בשתית ליטר וחצי.
אם את נמצאת במקום חם – אז עליך לשתות 2 – 2.5 ליטר ואם את במקום חם מאוד, עליך לשתות 3 ליטר נוזלים מזינים.
בס"ד לפני כמה חודשים הכרתי בחורה, אנחנו בקשר טוב, מעונינים להתחתן, חשבנו בהתחלה שנוכל להמתין עם זה קצת, אבל אנחנו ממש רוצים להתחתן, הבעיה שהבחורה
A patient who has a complete C1 paraplegia, in the hospital attatched to machines and has an advance directive stipulating that he does not want
שלום ברצוני לדעת מה פוסקת ההלכה במקרה של תאומים סיאמיים כאשר יש מצב שבו ניתן להציל את האחד מן התאומים ולאפשר לו לחיות כרגיל ואילו
שלום ידוע שפקיעת מי שפיר מקדמת את הלידה. מנגד ידוע שמבחינת ההלכה לא מזרזים לידה, אלא במקרים מיוחדים. האם על פי ההלכה פקיעת מי שפיר