צום יום כיפור בהריון (שבוע 8) בהנקה ובטיפול בבעיות קרישה (קלקסן)
שלום רב, אני אם לילדה בת שנה וחודש ועדיין מניקה. גיליתי שאני גם בהריון בשבוע שישי. (ביום כיפור זה כבר אמור להיות שבוע שמיני). בינתיים
שלום רב,
ברצוני לדעת האם עלי לצום ביום הכיפורים הקרוב כרגיל, ואם לא באיזה כמויות לאכול וכיצד.
כעת אסביר את בעייתי, ילדתי לפני שנתיים את ביתי הבכורה ומאז ירדתי 8 קילו ממשקלי (שגם ככה לא היה גבוה). כעת אני נמצאת בתת משקל חמור עקב הפרעת אכילה 37 קילו 1.64
אני בטיפול ומנסה לעלות במשקל.
על פי הנחיית דיאטנית ואנשי מקצוע אסור לי לצום עקב סכנה לקריסת מערכות הגוף ובמיוחד הלב (דופק נמוך עקב תת משקל). כמו כן, אני בתהליך של עליה וצום עלול להפריע למהלך תקין של הגוף לעלות במשקל הגוף.
בנוסף, עקב המשקל הנמוך, נוצרה לי הפרעה ומחסור בהורמון נשי אשר נזקק לתהליך תקין להיכנס להריון, (כעת אין לי מחזור וביוץ).
אני כעת נמצאת בתהליכים לשיקום המשקל והגוף על מנת להיכנס להריון ולמען בריאות גופנית. כיצד עלי לנהוג ביום כיפור הקרוב?
אשמח למענה מהיר על מנת להתכונן לכך.
*אשמח אם השאלה תישאר אנונימית
לפי התיאור, שאת בתת משקל חמור עם חשש לקריסת מערכות הגוף, הכולל גם הפרעת אכילה, ובתהליך שיקום, אסור לך לצום ביום כיפור. יש עליך לנהוג כפי הוראות הרופא המטפל. אם לדבריו/ה אפשר ב"שיעורים" יש לעשות כן, ואם לדבריו/ה צריכים לאכול רגיל יש לעשות כן.
שיעורים:
שתייה – עד כ40 סמ"ק [כוסית יי"ש קטנה היא כ35 בד"כ.]
אכילה – עד 30 סמ"ק ["לחמית" אוסם רגילה היא 22.]
עדיף להמתין לפחות 9 דקות כל אכילה ובין כל שתייה, ולפי הצורך אפשר גם לקצר ל5 ואפילו 2 דקות. [אבל אין צורך להמתין בין אכילה ושתייה.]
בברכת בריאות שלימה,
גמר חתימה טובה,
הרב מאיר אורליאן
שלום רב, אני אם לילדה בת שנה וחודש ועדיין מניקה. גיליתי שאני גם בהריון בשבוע שישי. (ביום כיפור זה כבר אמור להיות שבוע שמיני). בינתיים
שלום כבוד הרב, אני סטודנטית לרפואה, במהלך לימודינו- יש דיסקציות בהן אני צופה, ורציתי לשאול לגבי קבורת הדם. כאשר חותכים איברים שונים ויוצאים חלקים קטנים
בס"ד שלום וברכה, אנחנו חברה המפתחת סכין משולבת לייזר להורדת רקמות העלולות להתפתח לסרטן. אנו עושים ניסויים בשלבי הפיתוח ומעוניינים לעשות ניסויים גם על רקמות
שלום רב, האם תוכלו בבקשה להפנות אותי למאמר או מידע אחר בנושא השיליה בדברי חז"ל? לפי מה שהבנתי מכמה מקורות לא מדובר במה שנהוג היום