גישות הרפואה וההלכה להוצאת זרע לבטלה
בס"ד שלום רב ברצוני לשאול שאלה רפואית. ידוע בתורתנו הקדושה שאין להוציא זרע לבטלה מסיבות רוחניות.ובנוסף שאנרגית החיים מתבזבזת והזקנה קופצת על האדם. ומנגד יש
בכיפור אכנס לשבוע 23 להריוני. בת 40 וחצי. הריון ראשון.אחרי הפריית מבחנה. ההריון התחיל עם דימומים אבל עכשיו ברוך השם בסדר.
רופא אסר עלי לצום בתשעה באב ולא צמתי.
מה לעשות לגבי צום יום כיפור..אני ממש מפחדת לסכן את ההריון ע"י צום.
מה לעשות?
מבחינה רפואית ההריון שלך מוגדר כהריון בסיכון גבוה, בגלל שילוב של גורמים:
דימומים בתחילת ההריון,
בעיות פוריות,
גיל.
בהריון בסיכון כמו שלך מן הראוי שתשתי ביום הכיפורים כדי להמנוע סיכון ממשי של העובר.
מהי הכמות המדוייקת שעליך לשתות, זו שאלה שתלויה בכמה גורמים.
א. במזג האויר שישרור ביום הכיפורים.
ב. האם תמצאי במקום ממוזג.
ג. חוות דעת של הרופא המטפל.
כשיהיו לך כל הנתונים הללו תוכלי לפנות איתם לרב פוסק באופן אישי כדי לקבל הנחיות מעשיות.
הערה: מן הראוי שלא להתאמץ בהליכה לבית הכנסת כדי למנוע את הצורך בהגדלת כמות הנוזלים הנדרשת. חשוב לזכור כי אם מתפתחים צירים כואבים עליך מייד להפסיק את הצום ולשתות ללא הגבלת שיעורים, כמו שפסק הגרש"ז אויערבאך זצ"ל
בס"ד שלום רב ברצוני לשאול שאלה רפואית. ידוע בתורתנו הקדושה שאין להוציא זרע לבטלה מסיבות רוחניות.ובנוסף שאנרגית החיים מתבזבזת והזקנה קופצת על האדם. ומנגד יש
שאלתי אתכם בעבר לגבי ביצוע בדיקת מי שפיר בהדבקה שניונית של CMV, ומספר שאלות נוספות. ד"ר הלפרין ענה לי שעלי להתייעץ עם המרכז הטרטולוגי, ובמידה
1. זה נכון שאם אני נמצאת במחדר כשאדם יהודי נפטר אני צריכה לקרוע את הבגד? 2. אני בהריון, זה בעיה לעטוף גופה במחלקה? שהרי
הרב אליעזר וולדנברג קבע כי חובה לנתח אשה שנקבע מותה המוחי כדי להציל את העובר והרי התנגד להגדרה של "מוות מוחי" כמוות,הכיצד ייתכן?