קריאת שם ממקור ע"ז לתינוקת
בע"ה יום ב' ח' מרחשון תש"ע לידידי איש המעלה הרב ד"ר מרדכי שליט"א שלום וברכה בהמשך לשיחותינו אודות זהות השם "זיניאידה" פירוט הענין נשאלתי על
שלום רב,
האם נהוג לפסוק את רגע קביעת המוות על פי מוות מוחי. והאם כך נוהגים בבית החולים שערי צדק.
ואם קובעים את רגע המוות כנ"ל, האם זה אומר שאפשר לתרום איברים מנפטר במצב כזה?
תודה רבה
א. קיימות 3 דעות בהלכה על קביעת רגע המוות, שיש להן השלכות למוות מוחי. ראה מאמרי גילויי דעת תורה בענין מות המוח (ספר אסיא י' עמ' 331).
ב. מאז נוסד בית החולים שערי צדק הופנם שפסקי הלכה של העדה החרדית יהיו הקובעים. משום כך מוות מוחי לא מוכר כמוות מוסכם במרכז הרפואי שערי צדק.
ג. לדעת הפוסקים שמוות מוחי הוא מוות לכל דבר, אזי מותר ליטול איברים מנפטר במצב של מוות מוחי (מותנה בהסכמתו מראש).
אמנם הגר"ע יוסף זצ"ל ויבדל"א הגר"מ עמאר דורשים בכל מקרה גם מעורבות של רב ת"ח הבקי בסוגיא בתהליך הקביעה והתרומה.
בע"ה יום ב' ח' מרחשון תש"ע לידידי איש המעלה הרב ד"ר מרדכי שליט"א שלום וברכה בהמשך לשיחותינו אודות זהות השם "זיניאידה" פירוט הענין נשאלתי על
אני סטודנטית להוראה ויש לי עבודה סמינריונית בקורס יהדות ומדע, נושא העבודה שבחרתי הוא מכשיר האיזי טנס שהוא מכשיר אלקטרוני המשכך צירי לידה. בעבודתי אני
נשאלתי ע"י האשה, בת 41 (4 ילדים) שמעוניינת למצוא דרך למנוע את הופעת הווסת החדשי באופן קבוע. היא לא מעוניינת בעוד ילדים (ובעבר ביו סיבוכים