התערבות החברה בהריון
שלום! רציתי לשאול האם לחברה יש זכות למנוע הריון שבסופו של דבר נופל כנטל על החברה? לדוגמה:אישה שיולדת בכל שנה ילד שאינה יכולה לגדל ושולחת
שלום.
ברצוני לדעת האם מותר להתרפא אצל רופא עכו"ם ?
תודה
ראה נשמת אברהם כרך ב' חלק יו"ד סי' קנג סק א.
" (א) לא יתייחד ישראל. וראה בחזו"א 1: דאמנם דמותר באיש בין אנשים דהא כלהו אית להו טעמא דחשיבות לסלק חשש שפיכות דמים, אבל י"ל דכל זה באיכא רואים בתחלת היחוד ומתירא שיודע הדבר, אבל בליכא רואים בתחלתו אינו מתירא שיודע הדבר והלכך באיש בין אנשים אסור כה"ג, עכ"ל. ויל"ע למה האידנא נוהגים להקל והולכים לרופא נכרי ואפילו בביתו, ואולי י"ל שמכיון שאין להם דין של עכו"ם אלא מנהג אבותיהן בידיהן 2 נוהגים להקל. וכתב לי הגרש"ז אויערבאך שליט"א: הרי יתפרסם הדבר, וגם יש היום בלשות והמלכות מקפדת, עכ"ל. ועיין במ"ב 3 בשם הח"א דבזמן הזה אינם חשודים על שפינות דמים.
1) יו"ד סי' סו ס"ק א.
2) עיין ש"ך סי' קכג ס"ק ב והוא מחולין יג ב.
3) סי' כ ס"ק ז. "
ובקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.153.asp
שלום! רציתי לשאול האם לחברה יש זכות למנוע הריון שבסופו של דבר נופל כנטל על החברה? לדוגמה:אישה שיולדת בכל שנה ילד שאינה יכולה לגדל ושולחת
שלום רב. שאלתי היא איפה אפשר למצוא מקור לתרופות כשרות לפסח? ואיך אני יודעת אם התרופה שאני לוקחת היא כשרה בכלל (לא רק לפסח)? אני
שלום וברכה. אני מתנדב במד"א כבר מס' שנים וכל הזמן מתעוררת בתוכי השאלה אם אני יכול להתנדב בשבת…? אצלנו בישוב יש אט"ן (אמבולנס טיפול נמרץ)
בס"ד כבוד הרב שלום, הייתי מעוניינת לדעת מהי עמדת הדת היהודית בנושא תרומת איברים. התרומה הינה דבר חשוב ביותר ואני מעוניינת לחתום על כרטיס אדי