מוהל ללא תעודה מהרבנות
שלום רב וחג אורים שמח יש מוהל שהוא בהמלצת רב אחר, בלי תעודה מהרבנות, רק בהמלצת הרב, ועל ידי פרסום ההמלצה באתרים ובמדיה, הנל נחשב
שלום. אני מתחיל עכשיו לקחת ריקוטן ומכיוון שהטיפול הוא לכחצי שנה זה כולל את צום י"ז בתמוז, ט' באב ויו"כ. הבנתי מהרופאה שצריך לקחת את התרופה בבוקר כל יום אחרי הארוחה, ואם כן איך הרב ממליץ לקחת את התרופה בסעודה מפסקת ובסעודת שבירת הצום? זה שינוי הזמן ועם פער (בתשעה באב וביו"כ) של יותר מיום בין סעודה לסעודה?
אשמח לתשובתך,
מיכאל.
למיטב ידיעתי ניתן לקחת את הריקוטן בסעודה מפסקת ובסעודה של שבירת הצום במוצאי הצום, ולדלג, באופן חד פעמי על הנטילה בצום. במצב כזה דינך כדין כל אדם לגבי הצום.
אך בכל אופן עלייך לוודא עם הרופא המטפל שאכן ניתן לעבור כך את הצום.
שלום רב וחג אורים שמח יש מוהל שהוא בהמלצת רב אחר, בלי תעודה מהרבנות, רק בהמלצת הרב, ועל ידי פרסום ההמלצה באתרים ובמדיה, הנל נחשב
צום יום הכיפורים וסכרת הריונית מאוזנת בשבוע 35 – מה דין אכילה או שתיה? או האם יש צורך לחרוג מהדיאטה בסעודה המפסקת וכיצד?
בעזרת השם כסלו התשע"גשלום וברכה הרב ד"ר הלפרין.אני אברך בישיבה, מלמד בישיבה תיכונית, ומשתתף כעת בסדרת שיעורים בהלכות נדה.באחד השיעורים האחרונים עלתה סוגיית הפסיקה בהלכות