כהן ברפואת חרום
ר.ד.נ. שלום רב, ברצוני לשאול לעניין כהן המתנדב/עובד במד"א/חדר טראומה, לעניין טומאה, ואפילו שלא נקבע מותו של אדם, לעתים ניתן לראות בפירוש כי האדם מת,
אני עושה עבודה על שיבוט וברצוני לדעת מה דעת ההלכה בשיבוט ומה דעת המוסר בשיבוט. ואילו חסרונות ויתרונות יש בשיבוט
1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55
כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא.
שיבוט שלא הצליח איננו כרוך בשום איסור, שהרי לא היתה כאן שום פעולה אסורה
ר.ד.נ. שלום רב, ברצוני לשאול לעניין כהן המתנדב/עובד במד"א/חדר טראומה, לעניין טומאה, ואפילו שלא נקבע מותו של אדם, לעתים ניתן לראות בפירוש כי האדם מת,
שלום רב, אשתי בשבוע 26 בהריון. לפני כשלושה שבועות החלו צירים מוקדמים, מאז אסרה עלינו הרופאה לקיים יחסי אישות. לדברי הרופאה, אין לקיים יחסי אישות
האם מותר לעשות אבחון גנטי תרום השרשתי גם אם זה חיקוי קל כגון עיוורון צבעים שזה 50% בן חולה ו50%בת נשאית כמובן שההורים מתעקשים שלא