מעמד יילוד כשהביצית ממקור לא יהודי
An egg from a non-Jewish woman is fertilized in-vitro with the sperm of a Jewish man. The fertilized egg is inserted in the uterus of
כהמשך לשאלה ששאלתי כאן
https://www.medethics.org.il/db/ShowQ.asp?ID=2948
ברצוני לברר האם קיים פתרון נוסף לא ע"י כדורים או התקן שבכל אחד מהם יש את הסיבוכים שלו
וכן מהו הפתרון הדומה ביותר לשלושה משמשות במוך (או שדין זה לא נוהג היום )
בתודה
קיים פתרון נוסף של של שימוש בדיאפרגמה עם משחה ספרמצידית ("קוטל זרע").
פתרון זה מזכיר במעט את השימוש במוך, אך הוא הרבה יותר קל להיתר משימוש במוך האמור בתלמוד.
ראה את שלושת המאמרים בנושא הדיאפרגמה והשימוש במוך שפורסמו באסיא עז – עח.
ניתן לעיין בחוברת האסיא בספרית מכון שלזינגר.
וגם בקישור:
https://www.medethics.org.il/db/
ניתן גם לרכוש את החוברת דרך אתר האינטרטנט של מכון שלזינגר https://www.medethics.org.il
או בטלפון 6555266 02
או להשתמש במנוע החיפוש של אתר מכון שלזינגר ולהגיע לשלושת המאמרים הללו.
An egg from a non-Jewish woman is fertilized in-vitro with the sperm of a Jewish man. The fertilized egg is inserted in the uterus of
בס"ד בוקר אור כבוד הרב, יש לי שאלה בנושא טהרת המשפחה. אישה שהפילה בשבוע החמישישישי (לפי חישוב הרופאים) להריונה בבית חולים ועדיין מדממת כתוצאה מהגרידה
אודה אם תוכלו להפנות אותי לחומר לגבי הפסקת הריון מחשש לפגיעה בעובר (כגון CMV) בתודה מראש
עד כמה שידוע לי, בתשעה באב חולה של ממש, גם שאין בו סכנה, פטור מן הצום. האם לעניין זה בחורה החולה בהפרעת אכילה, גם כשמצבה