חשיפת פסק הלכתי הלקוי בביסוסו הרפואי
A respected rav has issued a psak halacha in a medical issue. I have throughly researched the issue and I have documented the man to
לרב הלפרין שליט"א
רציתי לדעת את דעת כת"ר בנוגע לשימוש במחשב כיס או מד חום אלקטרוני לחולה שאיב"ס האם יש בזה איסור דאורייתא או דרבנן וטעמו אם יוכל לבאר , השאלה היא עבור שיעור ולא למעשה .
בברכת התורה ובהודאה מראש
אם מדובר במכשיר שיש בו נורת להט, ההפעלה שלהן אסורה מן התורה כתולדת מבעיר, לפחות.
אם אין במכשיר נורת להט – ראה מאמרי קווים אחדים לדרכו של הג"ר שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל בהלכות רפואה ופיקוח נפש, ספר רפואה והלכה – הלכה למעשה, עמ' 18 – 56.
והנדון שלך מתבאר שם שם בעמ' 27 – 29 ובעמ' 52 – 36 (בשאלת הפעלת מחשב כיס בבתי חולים בשבת).
ניתן לעיין במאמר גם דרך הקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091195.asp
דיון הלכתי עם פרטים נוספים ראה גם בספר קשרי מלחמה לרב אייל קרים, חלק ג' סי' מא.
בספר "רפואה והלכה הלכה למעשה" ניתן לעיין בספרית מכון שלזינגר או להזמינו בטל' 02-6555266.
A respected rav has issued a psak halacha in a medical issue. I have throughly researched the issue and I have documented the man to
ב"ה שבוע טוב. אבקש לא לפרסם את השאלה ,אלא אם נראה שאנשים נוספים יוכלו ללמוד ממנה. אנחנו נשואים כתשע שנים ולנו שני ילדים ,בת ובן
שלום הרבפנה אלי אחד העובדים אצלנו בבית החולים (עובד מטבח) שהוא כהןלאחרונה הוא גילה דרך שיעור תורה שאין לכהן לעבוד בבית החולים אלא אם יש