נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

שימוש בשעון שבת ופלטה לחימום בשבת

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

27 באפריל 2018

שאלה:

שלום רב

אני מעוניין שתסביר לי אודות שימוש שעון שבת בשבת ויום טוב.

ראיתי בחזון עובדיה שבת ו' שמותר לכוון שעון שבת מערב שבת וכן להאריך מצב קיים.

בילקוט יוסף סי'רנב ראיתי שהמקדים מצב קיים (גרם כיבוי) יש לו על מה שיסמוך. ולגבי הקדמת מצב קיים(גרם הדלקה) מותר או ניתן להקל לצורך מצווה כגון שצריך את האור ללימוד תורה.

בשש"כ פרק יג אף הגדיל לעשות והתיר להקדים/ליצור מצב חדש.

שאלה א' – האם הבנתי נכון את הכתוב ואם לא אז אשמח שתתקן אותי.

שאלה ב'- האם חימום על הפלטה לצורך עונג שבת חשיב צורך מצווה, ומה נכלל בגדר עונג שבת/מצווה?

שאלה ג' על פי השש"כ

מה הדין כאשר אדם הפעיל שעון שבת משמונה בבוקר -עשר בבוקר בלבד
ובמהלך ששעון השבת פועל רוצה להזיז את הזיזים ולכוון את שעון השבת שיעבוד משלוש בצהריים ועד חמש בערב, מבלי להזיז את כל הזיזים כבר מעשר אלא שתיווצר הפסקה ויעבוד שוב בזמן הרצוי
והאם דעה זו היא גם לרב עובדיה/הרב יצחק יוסף?

מחילה על אריכות הדברים
אודה לרב על הסבר הדינים מה נכון או לא על פי הכתוב

תודה
נתן

תשובה:

[print_link]

שאלות נוספות

נטילת קומודין בצום

אשתי לוקחת כדור קומדין כל יום בשעה קבועה בבוקר. האם ישנה אפשרות לקחת אותו גם בצום- ללא שתייה או שעדיף לשנות את שעת הלקיחה ביום

קרא עוד »

עיסוי במגזר הדתי

שלום רב, ברצוני לדעת האם קיימת מודעות של הנשים במגר הדתי לגבי קבלת טיפולים ברפואה משלימה . במקצועות כגון עיסוי ורפלקסולגיה, טיפולים אשר ניתנים ע"י

קרא עוד »