שיבוט גנטי בבני אדם
שלום וברכה! ברצוני לדעת מהי דעתה העדכנית של ההלכה בנוגע לשיבוט בני אדם [באופן כללי, לאו דוקא לצורך מסויים]. תודה רבה, .
אני וחברתי מתכננות לעעשות בעזרת ה' עבודת מחקר בנושא : "תכנון ילד להצלת חיים של אח חולה במחלה גנטית קטלנית". רצינו לדעת מהי עמדת ההלכה והמוסר לאפשר "תכנון" ילד לצורך חיים של אח חולה, האם לאפשר הבאת ילד לעולם בדרך של הפרייה חוץ גופית?, האם מותר "לבחור" באבחון גנטי טרום השרשתי את העובר המתאים?, ומה עושים עם שאר העוברים?
נשמח מאוד אם תוכלו לענות לנו !!! תודה ויום טוב !!!!
על פי ההלכה, כדי שפעולה מסויימת תהיה אסורה חייבת להמצא סיבה הלכתית לאסור.
לכן קודם כל צריך לברר האם יש איסור להביא לעולם ילד "מעוצב" או שחובה על פי ההלכה להשאיר את תכונות היילוד ליד המקרה.
גם אם ימצא איסור ליצירת ילד "מעוצב", יש לבדוק האם האיסור הזה מתקיים או נדחה במקום פיקוח נפש.
לאור דרך ניתוח זו קשה למצוא נימוקים לאסור את התהליך.
כמובן שניתוח הלכתי מפורט יותר חשוב לפני הכרעה הלכתית מעשית, אך דיון כזה חורג ממסגרת זו.
מומלץ גם שתעיינו בשו"ת בנושא בחירת מין הולד – שאלתה של ד"ר חנה קטן ותשובתו של הרב ד"ר מרדכי הלפרין. השאלה והתשובה פורסמו באסיא עה-עו, עמ' 190-192. להלן קישור למאמר:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.13.asp
שלום וברכה! ברצוני לדעת מהי דעתה העדכנית של ההלכה בנוגע לשיבוט בני אדם [באופן כללי, לאו דוקא לצורך מסויים]. תודה רבה, .
כבוד הרב, אצל קרובת משפחה שלי (בת 57) אובחן סרטן שד. הומלץ להתחיל בכימותרפיה ואח"כ לעבור ניתוח. היא בחרה שלא להתחיל בדרך טיפול קונבנציונלית, ובמקומה
ב"ה תודה רבה על הקישורים של ההרצאות. בענין התרופות לפסח ואוכל חמץ שחייבים לאוכלו בפסח, הוזכר בהרצאות שאין זה מצוי היום, זה אינו מדוייק (וקצת