דעתו של הגרשז"א על הדלקת מכשירי שמיעה בשבת
שלום הרב הלפרין, הגרש"ז אוירבך, בתשובה משנות ה40 (מובא במנחת שלמה מהדורא תנינא כה) התיר "לפתוח ולסגור" מכשירי שמיעה (ולא רק שינוי הזרם). האם הוא
האם מותר להניח תפילין עם אילאוסטומיה?
אילאוסטומיה פירושה חור בבטן החולה דרכו עובר צינור המנקז את המעי, וממנו יוצאת הצואה.
א. לאחר ניקוי וכיסוי של המקום, התירו הפוסקים כל זמן שלא ברור שיוצאת צואה להתפלל ללמוד ולהניח תפילין (ראו מקורות בסעיף הבא)
ב. אמנם בזמן שברור שיצא בזמן התפילה אסור להתפלל וכו' (מטעם "צואה במקומה"), כן פסק המנחת יצחק (ח"ו סי' יא-יב) והגרש"ז אויערבאך זצ"ל (נשמת אברהם עו,ה סעיף 1)
אכן, דעת הציץ אליעזר (ח"ט סי' ו) והגרי"ש אלישיב זצ"ל (נשמת אברהם שם) שאין לו דין של צואה במקומה, ואם מכוסה (אין ריח רע) ייתכן שמותר להתפלל.
ג. תדירות הניקוי: משמעות המנחת יצחק ח"ו סימן יא להצריך ניקוי בבוקר קודם שחרית, ולפנות ערב קודם התפילה, וכמובן בזמן שידוע שאינו נקי.
בברכה
הרב אליעזר זאב הלפרין
הערה: לגבי ההבדל בין מיקומי הסטומה (מעי דק לעומת מעי גס) ואיכות החומר היוצא ממנו – עבר עיכול או לא, הדבר מצריך עיון נוסף.
שלום הרב הלפרין, הגרש"ז אוירבך, בתשובה משנות ה40 (מובא במנחת שלמה מהדורא תנינא כה) התיר "לפתוח ולסגור" מכשירי שמיעה (ולא רק שינוי הזרם). האם הוא
קראתי בעניין רב את מאמרו של הרב בעניין דעתו של הגרש"ז על דיאפרגמה (אסיא עז-עח, עמ' 136-154 (2006)).אני מבקש הפנייה לחוןמר על שתי נקודות שלא
שלום וברכה! אני בת 21 מאז גיל 15 אני סובלת מבעיה שמאוד מעיבה על חיי והיא:שאני מדברת עם אנשים או מדברים איתי פתאום יכול להופיע
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום וברכה. למדתי היום במסכת חולין סוגיא העוסקת בדיני מליקה (דפים י"ט:-כ"ב.) והתעוררתי לשאלה בעניין קביעת רגע המוות במוות מוחי.