אמירה לחולה על בעיה בכוח גברא
שלום , אני רופאה בישוב דתי. חלק ממטופלי סובלים ממחלות כרוניות, נוטלים תרופות או שעוברים טיפולים הפוגעים בתיפקוד המיני. ברצוני לסייע לאלו הזקוקים לעזרה בתחום
מעוניינת לדעת מה יחס ההלכה לנושא תרומת איברים מן המת. האם מותר? ידוע לי שאין בעיה לקבל תרומת איברים אך רוצה לדעת האם ההלכה מתירה לתרום איברים מהמת.
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר:
אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג)
ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם)
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173.
(הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים.
או בלינק הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp?page_id=31&keyword
שלום , אני רופאה בישוב דתי. חלק ממטופלי סובלים ממחלות כרוניות, נוטלים תרופות או שעוברים טיפולים הפוגעים בתיפקוד המיני. ברצוני לסייע לאלו הזקוקים לעזרה בתחום
Rav, Theoretical question: If a Jew had to donate sperm to a sperm bank in Israel anonymously(where the majority are Jews) and he has no
היי, אני בן 16, מתנדב במגן דוד אדום. רציתי לשאול האם מותר עפ"י ההלכה להתנדב בשבתות ובחגים.
שלום לרב במידה וכחלק מהתפקיד המוגדר בחוץ לארץ, מידי כמה זמן, רופא שיניים צריך להיות מוכן לטפל בפציינטים אשר באם לטיפול חירום emergency בשבת והוא