שימוש במליאן לאחר ארבעה ניתוחים קיסריים
אישתי עברה ארבעה ניתוחים קסריים הוצע לנו בתקופה שאחר הלידה האחרונה להשתמש עם כדורי מניעה בשם מליאן ברוך ה' המחזוריות טובה וזה כבר כחמש עשרה
לגבי תרומת זרע, אם נמצא יהודי שזהותו ידועה ומוכן לתרום זרע לזוג חשוך ילדים. האם זו בעיה הלכתית?
מה עדיף זרע מתורם יהודי ידוע או מגוי?
והאם יש בכלל בעיה לקבל תרומת זרע מיהודי ידוע כאשר אין דרך אחרת לזוג ללדת?
לשאלה הראשונה:
לדעת רוב הפוסקים (הגר"מ פיינשטין זצ"ל ויבל"א הגרי"ש אלישיב, הגר"ע יוסף ועוד), אין חשש ממזרות בלא מעשה אסור של גלוי עריות, ולכן אין חשש ממזרות בהזרעה מלאכותית מתורם.
אמנם דעת ה"ויואל משה" (האדמור מסאטמר) שיש ודאי ממזרות בכה"ג, אך כאמור, דעתו לא התקבלה להלכה על ידי רוב הפוסקים בדורנו.
אך מאחר וגם הגרש"ז אויערבאך זצ"ל חשש לספק ממזרות, מקובל לא להמליץ לכתחילה לקבלת תרומת זרע מתורם יהודי ידוע כשמדובר באשה נשואה.
לשאלה השניה:
נראה שלדעת הגר"מ פיינשטין עדיף תורם יהודי ידוע, ולדעת הגרש"ז אויערבאך עדיף תורם גוי.
השאלה השלישית – נענתה במסגרת התשובה לשאלה הראשונה.
ראו גם תשובתי לשאלות מס' #81 , #5303 במאגר של פרויישט השו"ת של מכון שלזינגר.
אישתי עברה ארבעה ניתוחים קסריים הוצע לנו בתקופה שאחר הלידה האחרונה להשתמש עם כדורי מניעה בשם מליאן ברוך ה' המחזוריות טובה וזה כבר כחמש עשרה
שלום! אני נמצאת בשבוע 40+ להריון ורציתי לדעת אם מותר לי הלכתית לזרז לידה באופן טבעי (עסוי פטמות, הליכה) כי אני מפחדת להגיע לשבוע 42
כרגע אני בשבוע 12 להריון,לפני כ3 שבועות התיבשתי עקב הקאות יתר( הקאתי גם מים)בבית החולים הרופאים המליצו לי על כדורי פראמין. מה אני עושה ביום
שלום רב, האם תוכלו בבקשה להפנות אותי למאמר או מידע אחר בנושא השיליה בדברי חז"ל? לפי מה שהבנתי מכמה מקורות לא מדובר במה שנהוג היום