עקרות דתית
ביוץ מוקדם שלום אני נשואה כ 7 חודשים .משך המחזור שלי הוא 24 בממוצע, והביוץ ביום 11. הבנתי שישנה אפשרות לאחר את הביוץ בכדי שלא
וקיבלתי מכשיר לנסיון CPAP =CONTIOUS POSITIVE AIRWAY PRESSURE
המכשיר הוא לשימוש בזמן השינה בלילה, בעת שאני שם המסיכה לאף הוא
מתחיל לפעול אבל יש מסך שנדלק ואחר כך נכבה, ובסוף אם אני מוציא
את המסיכה מהאף שוב נדלק המסך ונכבה ומפסיק האוורור.
האם מותר
להשתמש במכשיר בשבת ? וכמובן אולי אני לא צריך אותו בכלל, אני שואל זאת בגלל שאחרי הניסיון אני חייב לקנות המכשיר (אולי זה מסחר במקום רפואה). מודה לכם ושבת שלום.
א. גם במצבך הנוכחי, אתה חייב להשתמש במכשיר אפילו בשבת מאחרי ואי שימוש במכשיר גורם לנזק נשימתי מצטבר עד כדי סכנת חיים וצורך בהנשמה. לכן מדובר כאן בשיקולים רפואיים אמיתיים.
ב. לגבי הפעלת המסך וכיבויו בעת הרכבת המכשיר ובעת הסרתו, מותר לך להרכיב את המכשיר ולהסירו גם בשבת למרות הפעלת המסך וכיבויו.
אמנם יש דעות על פיהן לכתחילה רצוי שתבצע את ההרכבה וההסרה בדרך של "שינוי", אבל אם הדבר מכביד ועלול למנוע את השימוש המלא במכשיר, אתה רשאי להרכיבו ולהסירו כדרכו.
ראה גם בשו"ת 3751.
ביוץ מוקדם שלום אני נשואה כ 7 חודשים .משך המחזור שלי הוא 24 בממוצע, והביוץ ביום 11. הבנתי שישנה אפשרות לאחר את הביוץ בכדי שלא
לרב הלפרין שלום וברכה.משפחתו של חולה הנמצא במצב קשה מאד ל"ע, מעונינת להניח לו תפילין על אף היותו ישן / מחוסר הכרה וכד'. מה דעת
שלום רב, ברצוני לברר: 1)מהי דעתם של רבנים בכירים בנוגע ל"שיבוט אדם"- למטרות הולדה? 2) האם קיימת פסיקה הילכתית בנושא? אודה מאוד לתשובתכם.