רפואה משלימה-דחוף
:תוכן השאלה בס"ד האם מותר ללמוד שיאצו,רפלקסולוגיה או כל מקצוע אחר ברפואה משלימה
עיינתי בנשמת אברהם חו"מ תכה , ובתשובות באתר
ולא יצאו לי דברים ברורים, אני שואל לצורך לימוד ולא הלכה למעשה.
בתיסמונת דאון
א. האם כל העניין שהגרש"ז שלח לצי"א זה רק לאחר יום ה-40? ודעתו שלפני מותר?
ב. האם מה שהגרש"ז אמר לכם שדעתו נוטה כהאג"מ, האם בכל ההריון או רק לאחר 40 יום?
ג. הבנתי שאם יש חשש שתטרף דעתה מותר להפיל גם לאחר 40 יום, אבל בזה המציאות היא שבד"כ לא נטרפת דעתם בזמן הלידה, אבל בהחלט יכול להשפיע על כל הזוגיות וחינוך הילדים, ויהיה קשה להם להוציאו מהבית בגלל לחץ הסביבה, וגם בגלל שהם יודעים לכשיולד הם לא יזניחוהו בכל מחיר כבד ככל שיהיה, האם בזה התשובה ברורה לאיסור – לפוסקים שהפלה זה דאורייתא? או שיש בזה דין "רודף" – ואז מה ההבדל בין עובר לבין ילד שנולד כבר כתיסמונת דאון?
כמו שציינתי השאלה לצורך לימוד, לא מקרה שלפנינו
תודה רבה ויש"כ
לשאלה א:
אכן כן, הגרש"ז מתיר לפני היום ה-41 להפסיק הריון בכל מצב בו יש חשש, אפילו רחוק, לפגיעה בבריאות האם או העובר.
לשאלה ב:
הגרש"ז לא אמר שדעתו נוטה כאג"מ.
הוא אמר שברור לו שהאג"מ צודק במחלוקתו עם הציץ אליעזר. כוונתו היתה בבירור שמדובר אחרי היום ה-40.
לשאלה ג:
מחלת נפש כמו דפרסיה, מוגדרת בהלכה כפיקוח נפש. (יש אחוז מתאבדות לא מבוטל בקרב הסובלות מן המחלה!) כך שכל הדיון כאן מיותר.
:תוכן השאלה בס"ד האם מותר ללמוד שיאצו,רפלקסולוגיה או כל מקצוע אחר ברפואה משלימה
שלום רב, ידוע לכם מה שכתב המגיד משנה שכאב היולדת וחבליה הם כדבר טבעי לה ואין אחת מאלף מתה מחמת לידה. האם זה תואם עם
שלום לך לגבי רש"י = כן ראיתי זה אינו לידי עתה אבל נדמה לי שזה כתוב במילה של אברהם. אני למדתי מקריאת הדוח מהכנסת בוועדה
שלום וברכה! ברצוני לדעת מהי דעתה העדכנית של ההלכה בנוגע לשיבוט בני אדם [באופן כללי, לאו דוקא לצורך מסויים]. תודה רבה, .